تور ارتکند

روستاى ارتکند مجموعه‌اى از کوه و رودخانه و جنگل و آبشار است که طبیعت چشم نواز آن سالانه هزاران نفر را به سوى خود مى‌خواند. آبشار زیباى ارتکند، در فاصله ۱۰۷ کیلومترى مشهد و در حدود ۴۰ کیلومترى شهرستان کلات، چشم هر گردشگرى را به خود خیره مى‌کند.‌ برای رسیدن به آبشار ابتدا باید از روستای سررود که در فاصله ۷ کیلومتری از جاده اصلی قرار دارد گذر کنیم ، این روستا دارای آب و هوای خشک می باشد و کوههای تک خانه در ۸ کیلومتری غرب و سرشاو در ۳ کیلومتری شمال شرق این آبادی واقع شده اند .

39

این آبشار در نزدیکی روستا و آبگرم ارتکند واقع شده است و هرساله میزبان صدها گردشگر و سنگ نورد عاشق است. در ۱۱۰ کیلومتری شمال مشهد، پس از طی کردن حدود پانزده کیلومتر مسیر فرعی به روستاهای سررود و ارتکند خواهید رسید. بعد از روستا جاده ای فرعی و خاکی وجود دارد که بعد از دو ساعت راهپیمایی به آبشارها می رسد. در ابتدای این جاده چند مجموعه پرورش ماهی و شالیزارهای برنج معروف و خوش عطر کلات خودنمایی می کنند.

8

همچنان که در امتداد رودخانه و به سمت بالای آن حرکت می کنیم آب شفاف تر و دره باریک تر می شود و کم کم علف های بلند و درختان انبوه حالتی نیمه جنگلی را بوجود می آورند. آبشار اول در انتهای غاری ۱۰ متری واقع است که در کنار صخره ای لزج و خیس واقع است. برای ادامه دادن مسیر و رسیدن به آبشار بعدی باید با فنون اولیه سنگنوردی آشنا بوده و با استفاده از ریشه قطور درختان کنار آن بالا رفت. آبشار دوم که بلندتر و در حدود ۳۵ متر می باشد، در انتهای دره ای باریک وجود دارد. در کنار این آبشار از طریق مسیر رول کوبی شده و یا تنوره کنار آن می توان به بالای آبشار و بکرترین منطقه آن رسید که البته کار هر کسی نیست.

27

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۵۱-۳۷۲۳۷۸۰۰

همکاران ما