با پول کم هم می توان سفر کرد

یکی از مشکلات اساسی همه ما برای یک سفر به یادماندنی هزینه بالایی است که اقامت در هتل ها روی جیب ما می گذارند. کافی است یک هتل معمولی را رزرو کنید تا برای هرشب اقامت خانواده ۴ نفره تان مبلغی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنید. اگر زمان سفر را ۳ روز تخمین بزنیم که زمان مناسبی است بین ۱ تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تنها هزینه اقامت خواهد بود، اما شما با انتخاب درست می توانید این هزینه را کاهش دهید. انتخابی که در آن نباید چندان نگران کیفیت باشید و تنها تفاوت در فاکتوری است که روز ترخیص پیش روی شما می گذارند.

احتمالا تا به حال نام هتل های جهانگردی به گوش شما هم خورده به هر شهر کوچکی که در ایران می روید تابلوهایی را در سطح شهر می بینید که شما را به سوی هتل جهانگردی هدایت می کنند. هتل هایی که چند ویژگی مهم دارند؛ قدیمی و تمیز هستند، برخلاف هتل آپارتمان های جدید که شباهت زیادی به هتل ندارند، کاملا استانداردهای هتل را رعایت می کنند و البته هزینه اقامت در آنها اصلا با رقمی که باید برای هتل های تازه ساخت بدهید، قابل مقایسه نیست. هتل های جهانگردی بیشتر اوقات در حاشیه شهرها ساخته شده اند.

با پول کم هم می توان سفر کرد

معماری بومی دارند و البته به دلیل اینکه تحت نظارت سازمان ایرانگردی و جهانگردی هستند باید به مسافران خدماتی با کیفیت بالا بدهند. در ۵۴ شهر ایران هتل جهانگردی وجود دارد. از دامغان گرفته تا یزد، از بوشهر گرفته تا مرند. کافی است فهرست شهرهایی که در استان فارس هتل جهانگردی دارند را برای شما بنویسیم تا متوجه شوید این هتل ها تا چه شهرهای کوچکی نفوذ کرده اند. در استان فارس غیر از شیراز ۶ شهر دیگر هم هتل جهانگردی دارند؛ لار، استهبان، فیروزآباد، داراب، فسا و البته محوطه تخت جمشید. این موضوع به خوبی نشان می دهد در سفر به شهرهای کوچک نباید چندان نگران باشید. هتل های جهانگردی در تمام شهرهای کوچک و بزرگ ایران میزبان شما هستند.

معماری خاص

سایت رسمی هتل های جهانگردی ایران ادعا می کند در سال های گذشته ۱۹۰ هزار نفر در این هتل ها اقامت کرده اند. افرادی که بیشتر به عنوان گردشگر به شهرهای کوچک می روند، سهم زیادی از این جمعیت دارند که به زودی به ۲۰۰ هزار نفر می رسد. جالب اینجاست که در بعضی از شهرها معماری هتل های جهانگردی خاص است. در یزد هتل جهانگردی در چایخانه حمام خان بنا شده. در دامغان که هتل جهانگردی در حاشیه پارک ملت است، اتاق ها سقف گنبدشکلی دارند و در مرند هتل جهانگردی در دل کوهی سنگی ساخته شده است. در زاهدان هم هتل جهانگردی که در حاشیه میدان خاتم بنا نهاده شده، دیوارهای کاه گلی دار که حس معماری منطقه را به گردشگران می دهد.

چه خوبی ها و چه بدی هایی دارد؟

اولین مزیت هتل های جهانگردی قیمت پایین تر آنها نسبت به هتل های دیگر است. اگر شما آدم آنلاینی باشید و بتوانید پیش از آغاز سفر هتل را آنلاین رزرو کنید، شاید برای یک اتاق ۳ تخته رقمی حدود ۱۰۰ هزار تومان برای هر شب پرداخت کنید که اصلا با دیگر هتل ها قابل مقایسه نیست. هتل های جهانگردی همان طور که نامشان رویشان است برای افرادی ساخته شده که جهانگردی می کنند. به همین دلیل چندان به لاکچری بودن وسایل اتاق اهمیتی نمی دهند.

پس اگر شما به این هتل ها رفتید و دیدید در سالن غذاخوری باید غذایتان را پشت میز شیشه ای و صندلی فلزی ساده نوش جان کنید، چندان تعجب نکنید. سادگی مهم ترین ویژگی اینجاست. البته از سوی دیگر نظافت اتاق ها از آن ویژگی هایی است که با وسواس زیادی از سوی کارکنان مهم شمرده می شود و با وجود وسایل نسبتا قدیمی در اتاق ها دست کم خیالتان راحت است که در جای تمیزی اقامت خواهید داشت. با یک جستجوی اینترنتی ساده می توانید به سایت هایی برسید که به صورت آنلاین رزرواسیون هتل های جهانگردی را انجام می دهند. می توانید فهرست شهرهایی که هتل جهانگردی دارند را ببینید و از همین الان برای تابستان هزار و یک نقشه مسافرتی بکشید.

پیشنهاد ویژه برای همه ایام سال و همه جا

تور انفرادی به جای تور گروهی!

تورهای گروهی اروپا در سال محدود به ۳ زمان نوروز، تابستان و ژانویه است. بعضی از مسافران به علت محدودیت تاریخ و هزینه بالای تور قادر به مسافرت به کشورهای اروپایی نیستند. اما در یکی دو سال گذشته تورهای انفرادی کم کم جای خودشان را باز کرده اند. تورهایی که حتی اگر یک نفر باشید برای شما ترتیب داده می شود. نقاط ضعف این تورها این است که لیدر و همسفر ندارید و باید تسلط زیادی روی زبان انگلیسی داشته باشید تا به مشکل نخورید. از سوی دیگر کلی مزیت در تورهای انفرادی وجود دارد؛ مزایایی که در ادامه می خوانید.

۱- ارزانی: تورهای گروهی به علت برگزاری در فصل پرسفر گران ترین از تورهای انفرادی است و آژانس با توجه به نداشتن محدودیت تاریخ بهترین نرخ ها را به مسافر پیشنهاد می کند.

۲- پرداخت نکردن جریمه: در تورهای انفرادی ابتدا برای ویزای مسافر و در صورت آماده شدن ویزا برای پرواز و هتل اقدام می شود. اگر به هر دلیلی ویزای مسافر در تورهای گروهی آماده نشود، جریمه هتل و بلیت به عهده مسافر است. اتفاقی که در تور انفرادی نمی افتد.

اگر پول زیادی برای سفر ندارید…

۳- برنامه ریزی شخصی: در تورهای گروهی مسافر مجبور است طبق برنامه تور سفر خود را هماهنگ کند، در صورتی که تورهای انفرادی این حق انتخاب را به مسافران می دهند که در هر زمان در فصول مختلف سال و به هر مکانی که علاقه دارند سفر کنند.

۴- امکان کنسلی: در تورهای گروهی امکان تغییر تاریخ و کنسلی به هیچ عنوان وجود ندارد و تور مسافر سوخت کامل می شود ولی در تورهای انفرادی به علت چارتر نبودن پرواز و هتل مسافران امکان تغییر تاریخ، درجه هتل و مدت اقامت سفر و حتی کنسل کردن تور با جریمه را دارند.

۵- آزادی مسافر: در تورهای گروهی باید طبق برنامه تور خود را هماهنگ کنید و بخش زیادی از زمان سفر برای جمع شدن مسافران و هماهنگی بین آنها از بین می رود، در صورتی که در تورهای انفرادی می توانید چند تور بازدید را طبق سلیقه خود بخرید و هر روزی که دوست داشتید از آن تور استفاده کنید.

همکاران ما