جزییات تور

تور کاپادوکیا

تور کاپادوکیا

واقع شدن در مرکز بخش جنوبی کشور ترکیه،منطقه ای به نام کاپادوکیا که منظره سطح ماه به خوبی قابل مشاهده می باشد واقع شده است. این شهر در جنوب غربی آنکارا می باشد. این شهر به خاطر موقعیت جغرافیایی بی نظیر خود به “دودکش های پریان” مشهور است. درطول زمان ساختارهای مخروطی بزرگی به وجود آمده اند که از فرسایش خاکسترهای آتشفشان اطراف آن ایجاد شده اند.

این شهر صخره ای در سال ۱۹۸۵ زیر نظر یونسکو و جزو میراث فرهنگی ثبت شده در جهان قرار گرفته است. این منطقه از زیباترین مناطق روی زمین است که قدمت بسیاری از نظر تاریخ و طبیعت را دارد.

تور ویژه کاپادوکیا

خانه های شهر کاپادوکیا به شکل لانه کبوتر می باشند و در میان سنگ ها بنا شده اند و بیانگر استقلال این منطقه است.این منازل در قرن ۱۹ به وجود آمده است که مصالح آنها،سنگ های بریده،تخته سنگ ها می باشد.این سنگ ها از نوع آتشفشانی می باشند که پس از فوران آتشفشان و خروج از دهانه و به دلیل نرم بودن براحتی قابل استفاده می باشند.

قسمتی از این خانه های زیبا از لحاظ هنر نقاشی بسیار با اهمیت می باشد که به عنوان کلیسا بنا شده اند. سطح این خانه ها توسط هنرمندان محلی به زیبایی تزیین شده است.

تور ویژه کاپادوکیا

خارق العاده ترین قسمت این سرزمین دیدنی ،شهر زیرزمینی Derinkuy می باشد  که از شگفت انگیزترین کشف های زرتشت،ایران باستان و پیروان اهورا در آنجا قرار دارد.معنی Derinkuy چاه عمیق می باشد که این شهر با یک اتفاق ساده به وجود آمده است. درسال ۱۹۶۳ کارگرانی که برای ایجاد ساختمانی به کندن زمین مشغول بودند که ناگهان با چاه یا تونل ژرفی درون زمین روبرو شدند. پژوهش های بعدی کشف یک شهر زیرزمینی از دوران کهن را خبر داد که با آثارو نشانه هایی از آیین زرتشت، کهن ترین دین جهان با نمادهایی از اهورا مزدا ، زرتشت ،فروهر و اسب های پارسی تزیین یافته است.

تور ویژه کاپادوکیا

در منطقه Passabag و در کنار تاکستانهای آن به قلعه هایی طبیعی چشم می اندازیم که همانند قارچ بر بالای کوهها روییده اند که به آنها قلعه راهبان Monk Valley  می گویند.

تور ویژه کاپادوکیا

 

 

همکاران ما