خدمات بار هوایی ارمغان

با عرض پوزش ” در حال حاظر امکان ارائه خدمات بارهوایی را نداریم ” با تشکر از همراهی شما

از خدماتی که شرکت ارمغان آفاق ایرانیان به شما عزیزان ارائه میدهد می توان به خدمات بار هوایی اشاره کرد. شما می توانید نسبت به ارسال یک بسته، یک کارتن و یا هر چیز دیگر از جمله لوازم یدکی، لوازم منزل، محصولات کارخانجات، روزنامه و مطبوعات، میوه و تره‌بار، لوازم پزشکی، دارو، حیوانات زنده و جسد انسان و… را به کلیه مقاصد مدنظرتان ارسال کنید و در کمترین زمان فرد معرفی شده در مقصد نسبت به تحویل آن اقدام نماید.

 بطور کلی در حمل و نقل بار هوایی محمولات به ۶ دسته تقسیم بندی می شوند که هر کدام برای خود مقررات مخصوص به خود را دارند .

خدمات بار هوایی

بارهای معمولی

به محموله هایی گفته می شود که برای حمل آنها هیچ محدودیت خاصی وجود ندارد و به هیچ وجه برای هواپیما خطرناک نیستند مانند پاکت‌ها، اوراق، کتاب و نشریات، لوازم شخصی به جز لوازم آرایش و عطریات، لوازم منزل به جز شکستنی ها، محصولات پلاستیکی کارخانجات، لوازم ساختمانی مانند محصولات چوبی و سرامیک و شیرآلات، لوازم یدکی، ابزار آلات، صنایع دستی، فرش، لوازم الکتریکی و برقی مانند تلویزیون، کامپیوتر و غیره و بسیاری از لوازم و اشیاء دیگر که برحسب مورد در این گروه قرار می گیرند.

 بارهای فاسدشدنی

به محمولاتی گفته می شود که باید برای حمل آنها شرایط خاصی در نظر گرفته شود و چنانچه آن شرایط بوجود نیاید موجب فاسد شدن آنها خواهد شد لذا باید برای حمل اینگونه کالاها هواپیمای مناسب با شرایط و مقررات خاص و فضای لازم در انبار هواپیما پیش بینی و رزرو شود. این کالاها عبارتند از :

کلیه محصولات کشاورزی از قبیل میوه و تره بار بر حسب میزان فسادپذیری آنها، محصولات لبنی بر حسب ماهیت آنها – داروهای فاسدشدنی که مراقبت خاص نیاز دارند و باید در درجات سرمایش معین نگهداری شوند-بعضی لوازم و نمونه ها و کیت های آزمایشگاهی – اعضای بدن انسان که از نظر پزشکی قابل حمل می باشند مانند چشم و بسیار از اعضای دیگر.

بار هوایی

 بارهای حجمی و سبک

به محمولاتی اطلاق می شود که حجم آنها از وزنشان بیشتر است برای اینکه بارهای حجمی را تشخیص دهیم باید طول و عرض و ارتفاع را برحسب سانتیمتر در هم ضرب نموده و حاصل ضرب را در عدد ثابت ۶۰۰۰ تقسیم نماییم عدد بدست امده را با وزن اصلی بار مقایسه می نماییم عدد بزرگتر وزن حجمی است که مبنای محاسبه خواهد بود.

 بارهای خطرناک

به بارهایی گفته می شود که حتما باید برای حمل آنها شرایط خاصی از نظر بسته بندی و مقدار مجاز بر اساس مقررات کتاب کالای خطرناک که توسط سازمان بین المللی یاتا تدوین گردیده پذیرش و ارسال گردند.این کالاها در ۹ گروه طبقه بندی شده اند که هر کدام مقررات خاصی دارند که در اینجا فقط نام برده می شوند. ۱- مواد منفجره ۲-گازهای قابل اشتعال ۳- مایعات قابل اشتعال ۴- اجسام قابل اشتعال ۵- مواد اکسیدکننده ۶-مواد مسری ۷-اسیدها ۸- مواد رادیواکتیو ۹- مواد متفرقه دیگر مانند مغناطیس- باطری- محصولات پلیمری- یخ خشک

این محمولات باید تحت شرایط و بسته بندی های خاص خود که در کتاب کالای خطرناک تدوین و تعریف شده است، توسط کارکنان با تجربه که دوره های پیشرفته حمل و نقل کالاهای خطرناک را در موسسات آموزشی معتبر که سازمان هواپیمایی کشوری تائید نموده باشد پذیرش شوند. لذا شرکت هواپیمایی آسمان علیرغم دارا بودن دانش فنی  مجاز به حمل کالای خطرناک نمی‌باشد که در تلاشیم در آینده ی نزدیک این مشکل برطرف شود.

حمل و نقل اجساد

یکی دیگر از محمولات ارسالی از طریق حمل و نقل هوائی جسد انسان می‌باشد که در پرواز‌های داخلی و خارجی در حال انجام می‌باشد.

کلیه اجسادی که با هواپیما حمل و نقل می‌شوند باید از طریق سازمان بهشت زهرا هماهنگ شوند. براساس هماهنگی لازم طی سال‌های گذشته بین شرکت‌های هواپیمایی و این سازمان شرایط نسبتاً خوبی در حال حاضر بوجود آمده که برای حمل اجساد مدارک لازم از جمله جواز دفن و جواز حمل با هواپیما از سوی سازمان بهشت زهرا صادر و به شرکت‌های هواپیمایی معرفی می‌شوند که پس از مراجعه ۲ ساعت قبل از پرواز  و چک کلیه مدارک نسبت به صدور بارنامه و ارسال اقدام می‌گردد.

حمل حیوانات زنده

حیوانات زنده نیز مانند سایر محمولات از طریق هواپیما حمل و نقل می‌شوند که در پروازهای داخلی شامل – سگ – گربه – پرندگان و دیگر حیوانات اهلی و خانگی می‌باشند. قبل از مراجعه فرستندگان اینگونه حیوانات به فرودگاه ایجاب می‌نماید حتماً حیوان مورد نظر از نظر بهداشتی مورد معاینه پزشک متخصص حیوانات قرار گرفته و گواهی سلامت دریافت دارد سپس با تهیه قفس مناسب برحسب نوع حیوان با هماهنگی قبلی به ترمینال بار مراجعه می‌نمایند.

جهت ارسال بار هوایی با دفتر ارمغان تماس حاصل نمایید

دفتر مشهد: ۰۹۱۵۷۲۳۷۸۰۰ — ۳۷۲۳۷۸۰۰ – ۰۵۱

خدمات باربری

همانطور که قبلا اشاره کردیم یکی دیگر از خدمات شرکت هوایی ارمغان آفاق ایرانیان ، بهترین خدمات بار هوایی را به مشتریان خود ارائه می دهد و در متن قبلی در مورد خدمات بار هوایی و انواع مختلف آن به طور کامل توضیح دادیم . در این قسمت قصد داریم اطلاعات دیگری در این زمینه از جمله نحوه بسته بندی استاندارد بارهای هوایی ، نحوه محاسبه حجم و وزن کالا ، زمان رسیدن بارها به مقصد مورد نظر ، لیست کالاهای ممنوع برای واردات و صادرات هوایی و … را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

همه چیز درمورد بارنامه هوایی

بارنامه قراردادی است میان شرکت حمل کننده و فرستنده که از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد . در بارنامه اطلاعاتی از قبیل مشخصات فرستنده در مبدا ، اطلاعات گیرنده بار در مقصد ، میزان وزن بار و اطلاعات آن ، نوع و ماهیت کالا ، وزن خالص و ناخالص بار ، فرودگاه مبدا و مقصد ، مقدار هزینه بار ، نرخ تبدیل دلار به ریال قرار دارد .
شماره بارنامه در قسمت بالای بارنامه در سمت راست و به صورت اعدادی نوشته شده است . شماره بارنامه شامل حروف و ۱۱ عدد بوده که سه رقم اول نام کشور شرکت هواپیمایی حمل کننده و ۸رقم بعدی نیز کد نام هواپیمایی بار و نوع بارنامه هوایی را نشان می دهد .
نکته مهم این است که برای دریافت نمودن بار در مقصد له اصل بارنامه نیازی نبوده و با تصویر بارنامه یا کد بارنامه و مدرک شناسایی می توان کالا را از گمرگ مقصد دریافت نمود .

همه چیز در مورد بسته بندی استاندارد بار هوایی

این مرحله یکی از مهمترین و اصلی ترین مراحل انتقال کالا در صنعت حمل و نقل می باشد .
میزان کیفیت و نوع بسته بندی یکی از مهم ترین وجوه تمایز میان شرکت های حمل و نقل است . توجه به نوع و جنس بار مسافری که لوازم شخصی ، لوازم خانگی ، ظروف چینی ، مبلمان و سایر وسایل آسیب پذیر را در بار خود دارد مسلما کیفیت بسته بندی از اهمیت ویژه ای در سطح بین المللی برخوردار خواهد بود .
شرکت هوایی ارمغان آفاق ایراینان با رویت کالا توسط کارشناسان مربوطه در مورد نوع بسته بندی و میزان کیفیت درخواستی مشتریان نسبت به انتخاب متریال و نوع بسته بندی از نایلون های ضربه گیر ، کارتون های چند لایه ، فوم ، یونولیت ، جعبه های چوبی و … جهت استاندارسازی هرچه بیشتر بسته بندی و عدم آسیب پذیری آنها سعی در جلب رضایت مشتریان عزیز خود در اقصی نقاط کشور دارد .

بسته بندی بار و زمان مورد نیاز آن

یکی از متداول ترین سوالات مسافران ، زمان حدودی بسته بندی بارها می باشد . این زمان بستگی زیادی به نوع ، حجم و وزن کالا دارد . مسلما حجم و وزن بار هر مسافری با مسافر دیگر فرق می کند به همین دلیل زمان مشخص و ثابتی برای بسته بندی کالاهای مختلف وجود ندارد .
اما به طور مثال برای بسته بندی ۳۰۰ کیلوگرم چینی آلات ، لباس ، لوازم شخصی و آشپرخانه حدودا ۳ ساعت زمان نیاز است به عبارتی بسته بندی هر ۱۰۰ کیلوگرم ۱ ساعت زمان می برد . اما در صورتی که ۳۰۰ کیلوگرم لباس و کتاب داشته باشیم و هیچ لوازم شکستنی در بار وجود نداشته باشد برای بسته بندی به حدود ۲ ساعت زمان نیازمندیم .
نکته مهم این است که بیشترین زمان برای بسته بندی وسایل و لوازم شکستنی صرف می گردد .

بسته بندی با جعبه چوبی یا پلت ؟

اگر قصد ارسال کالایی دارید که از لوازم آشپرخانه ، انواع ظروف ، کریستال ، انواع لباس ، لوازم شخصی ریز و … تشکیل شده ، باید گفت که این وسایل برای بسته بندی نیاز به جعبه های چوبی ندارند .
به این دلیل که این لوازم بعد از بسته بندی در مرحله نخست با نایلون های حباب دار و ضربه گیر مخصوص ، در مرحله دوم در کارتون های ۵ لایه محکم و در مرحله پایانی در گونی های پلاستیکی قرار می گیرند و با نخ های مخصوص دوخته می شوند . البته در صورت درخاست مشتری هر ۴ یا ۵ بسته روی هم روی پلت قرار گرفته و با استفاده از تسمه و سلفون مهار می شوند . با این کار تعداد بسته ها نیز کمتر می شوند به طور مثال ۱۰ بسته تنها ۲ پلت می شود ! و بار به شکل یکجا با لیفتراک بدون دخالت نیروی انسانی تا فرودگاه مقصد جابه جا می گردد .
در صورتی که لوازم شما جزو وسایلی مانند لوسترهای بزرگ ، تابلوهای ظریف ، مبلمان استیل ، پیانو و … باشد برای استاندارد سازی بسته بندی و جلوگیری از آسیب های احتمالی حمل و نقل از جعبه های چوبی استفاده می شود . البته قبل از انتقال کالا به درون جعبه چوبی ، ابتدا باید کالای مورد نظر را با نایلون های ضربه گیر و یا یونولیت بسته بندی می شود .

نحوه محاسبه وزن و حجم بار هوایی

محاسبه وزن بارنامه یکی از موارد بسیار مهم در حمل و نقل می باشد . در حمل و نقل هوایی دو واحد « وزن حقیقی » و « وزن حجمی » محاسبه می شود .
وزن حقیقی : وزنی است که پس از قرار گرفتن کالا بر روی باسکول فرودگاه معین می شود .
وزن حجمی : با توجه به ابعاد بیرونی بسته بعد از بسته بندی با توجه به فرمول ذیل محاسبه می شود :
حجمی وزن = (ارتفاع ×عرض ×طول)/۶۰۰۰
توجه داشته باشید که همه اندازه ها باید به سانتی متر باشد .

نرخ جابه جایی بارهای هوایی

برای محاسبه هزینه جابه جایی بار هوایی ، میان وزن کل باسکول یا وزن حجمی کل بسته ها ، هرکداام که بیشتر باشد را به عنوان وزن بارنامه در نظر می گیرند . البته باید یادآور شد که وزن حقیقی تمام بسته ها را نسبت به وزن حجمی کل بسته ها مورد مقایسه قرار می دهند .
نکته ی مهم درباره هزینه کرایه جابه جایی های هوایی این است که متناسب با افزایش وزن محموله نرخ واحد کرایه جابه جایی هوایی کاهش پیدا می کند . در بیشتر موارد نرخ های هواپیمایی براساس وزن های زیر ۴۵ کیلوگرم ، ۴۵ تا ۱۰۰ کیلوگرم ، ۱۰۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم ، ۲۵۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم و … تفاوت دارد و با افزایش یافتن وزن بار نرخ واحد کرایه حمل نیز کاهش پیدا می کند .
هزینه های انجام کلیه مراحل بالا را کارشناسان شرکت هوایی ارمغان آفاق ایرانیان پس از بررسی بار محاسبه نموده و به صورت شفاهی و کتبی به اطلاع صاحب کالا می رسانند . به عبارتی نرخ کرایه حمل بارهای هوایی بر حسب وزن و حجم بار تعیین می شود .

مقدار بیمه بارهای صدمه دیده یا مفقود شده تا چه مبلغی می باشد؟

با توجه به مقررات فعلی ، تمامی بارهای پذیرش شده تا سقف ۲۰ دلار در ازای هر کیلوگرم بیمه می شوند .

امکان پرداخت هزینه جابه جایی بارهای هوایی در مقصد وجود دارد ؟

بله ، در مورد محموله های عادی وارداتی به مقصد ایران با برخورداری از تخفیف ، امکان پرداخت هزینه جابه جایی در مقصد میسر می باشد .

آیا جابه جایی بارهای حجیم در وزن های بالا یا محموله های خاص به صورت همزمان امکان پذیر است ؟

بله ، با توجه به درخواست فرستنده بار و توافق در مورد هزینه جابه جایی ، امکان حمل بارهای مورد نظر با هواپیمای باری به مقصد میسر می باشد .

آیا بار و محموله های گمشده و یا آسیب دیده شامل بیمه می شوند ؟

با توجه به قوانین و مقررات ، کلیه محموله های پذیرفته شده ، تا سقف ۲۰ دلار امریکا برای هر یک کیلوگرم بیمه می شوند .

آیا میتوان به وسیله هواپیما جسد جابجا کرد ؟

بله ، این امکان موجود است ولی باید مراحل قانونی طی شود ، برای اطلاعات بیشتر با شماره های ۳۷۲۳۷۸۰۰ – ۰۵۱  و ۳۳۴۰۰۴۴۷ – ۰۵۱  تماس حاصل فرمائید .

شرایط ورود و خروج اشیائ عتیقه و کتاب های خطی چیست ؟

اشیائ عتیقه و کتاب های خطی به نظر سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، قابلیت خروج دارد ولی در کل خروج اشیا عتیقه ، کتب خطی و سنگی ، آثار هنری اصیل ، سکه های گرانبها و اشیا تاریخی ممنوع است .

مسافر تا چه میزان می تواند بار خاویار از کشور خارج کند ؟

میزان ورود و خروج خاویار ، توسط مسافران به مقدار ۱۲۵ گرم ، مجاز است .

خروج چه مقدار صنایع و زیورآلات نقره به منظور سوغات و هدیه مجاز است ؟

خروج صنایع و زیورآلات و ظروف نقره ، به منظور هدیه و سوغات حداکثر تا ۳ کیلوگرم مجاز است ، به شرطی که در دسته بندی های آثار تاریخی و فرهنگی نباشد .

شرایط خروج آثار صوتی و موسیقی به چه صورت است ؟

ارسال کلیه آثار صوتی از قبیل cd و نوارهای کاست که دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خارج از کشور ، با رعایت کلیه قوانین و مقررات گمرکی کشور ، مجاز است .

خروج زیورآلات شخصی که مسافران به همراه دارند ، تا چه میزانی مجاز است ؟

به همراه داشتن زیورآلات قیمتی از قبیل طلا برای خروج از کشور ، به مقدار ۱۵۰ گرم مجاز می باشد .
چنانچه زیورآلات مسافر مزین به سنگ های قیمتی مانند : الماس ، برلیان ، زمرد باشد ، وزن آنها باید کمتر از یک قیراط باشد .

قوانین و مقررات خروج فرش و گیل های دستباف به چه صورت است ؟

۱ – خروج فرش های دست بافت تا سقف ۲۰ متر مربع مانعی ندارد و محدودیتی برای تعداد فرش نیست به شرطی که از متراژ یاد شده تجاوز نکند . مشخص است که خروج فرش های نفیس و دارای ارزش های تاریخی و میراث فرهنگی ممنون است .
۲ – خروج فرش های دستبافت به کشور امارات متحد عربی و حوزه خلیج فارس با توجه به متراژ اعلام شده ، بلامانع است .
تبصره : خروج فرش و گلیم دست بافت به همراه مسافر به مقصد کشورهای زیارتی مانند : عراق ، عربستان و سوریه به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی ممنوع است .
۳ – خروج فرش و گلیم دست بافت به همراه مسافر از طریق مرزهای هوایی و زمینی و دریائی مجاز است .

قوانین ورود دارو به کشور به چه صورت است ؟

ورود دارو در حد نیاز و مصرف شخص بیمار و کم ، مجاز است ، در غیر این صورت ، جنبه تجارت پیدا میکند و مشمول اخذ ثبت سفارش و مجوزهای قانونی از قبیل وزارت بهداشت و … ومشمول حق گمرک می گردد .

امکان اینکه محموله هایی با حجم بالا و در وزن های زیاد و خاص وجود دارد ؟

بله . این امکان موجود است . فقط فرستنده باید درخواستی مبنی بر اینکه بار با وزن بالا و یا بار حجیم و خاصی دارد را بدهد . این نوع محموله ها از طریق هواپیماهای باری به مقصد حمل می شود .

ورود زیورآلات ( طلا ) همراه مسافران تا چه میزان مجاز است ؟

ورود زیورآلات طلای به همراه مسافران ، از قبیل : گردنبند ، گوشواره ، انگشتری ، النگو ، پابند ، دستبند ، ساعت و … در حد و اندازه های عرف و برای نیاز و مصرف شخصی به صورت واحد ( یک عدد ) مجاز بوده است و وارد کردن مازاد بر آن ، باید با اجازه بانک مرکزی باشد .

ورود و خروج حیوان ها و پرندگان اهلی به چه صورت است ؟

ورود حیوان ها و پرنده های اهلی ، باید با ارائه مجوز و گواهی بهداشت از کشور مبدا و تاییدیه سازمان دامپزشکی ایران باشد . در صورتی که به صورت تجاری این ورود انجام می شود ، باید به صورت قانونی در وزارت صنعت ، معدن ، تجارت ، ثبت سفارش شود و پرداخت مبلغ گمرک آن انجام شود .
خروج این حیوانات نیز باید با تاییدیه سازمان دامپزشکی کشور باشد .
حیوانات و پرندگانی که از گونه های نادر در ایران هستند ، به دلیل حفظ ذخایر ژنتیکی و حفاظت از محیط زیست ، طبق اسامی اعلام شده ، از طرف سارمان های مربوطه ، حق صادرات را ندارند .

هر مسافر به چه میزان می تواند سیگار وارد کند ؟

هر مسافر می تواند یک باکس سیگار یا معادل ۲۰۰ نخ سیگار را به همراه داشته باشد . در مورد سیگار برگ ، می تواند ۵۰ نخ را وارد کند . همچنین میزان مجاز ورود تنباکو برای هر مسافر ۲۵۰ گرم است .

خودروهایی که به صورت موقت وارد کشور می شوند ، تا چه مدت می توانند تردد کنند؟

زمان مجاز رفت و آمد و تردد خودروهایی که وارد کشور می شوند ، بنا به رعایت ماده ۷۸ قانون امور گمرکی و ۱۴۲ تا ۱۴۴ آیین نامه گمرکی ، ۳ ماه ( ۹۰ روز ) خواهد بود . در مورد خودروهای ورودی از حوزه خلیج فارس تمدید نمیشوند . برای تمدید تردد از سایر مبادی ، با بررسی داشتن شرایط و موارد خاص ، تا ۳ ماه ( ۹۰ روز ) دیگر نیز قابل تمدید خواهد بود .
برای خودروهای شخصی که برای تردد وارد کشور می شوند ، باید اول گواهی ورود مخصوص را دریافت نمایید و سپس برای دریافت پلاک موقت به اولین واحد شماره گذاری اداره راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید .

شرایط کلی واردات خودرو چگونه است؟

زمانی میتوانید خودرو وارد کنید که در سامانه وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، به توجه به استناد به ماده ۸ قانون صادرات و واردات و اخذ ضوابط فنی نمایندگی پس از فروش ، استاندارد ، سازمان محیط زیست ، بهینه سازی سوخت در صورت آک بودن با پرداخت حقوق گمرک امکان پذیر است .

کالاهای ممنونه برای واردات و صادرات

  1. مشروبات الکلی
  2. مواد مخدر
  3. اسلحه سرد و گرم
  4. مواد منفجره و محترقه
  5. وسایل قمار
  6. فیلم ها ، نشریات ، عکس و هرکالایی که مغایر قوانین ملی و سئونات مذهبی باشد .
  7. هر نوع نوشته و کتیبه ای که مخالفت با مذهب رسمی کشور و یا مخل نظم عمومی و شئون اسلامی باشد .
  8. سایر کالاهایی که منع قانونی و شرعی دارند .
  9. انواع اشیا عتیقه و آثار باستانی مانند سکه های تاریخی و اوراق مینیاتوری

حمل حیوانات ( چارپایان ) با شرایط خاص

چارپایانی هستند که در طول رزرو پرواز خارجی با شرایط و دمای خاص باید حمل شوند . مانند اسب . کابین هایی موجود است که این نوع چارپایان را راحت تر حمل شوند .
مزایا :
وجود کابین های استاندارد
دستور العمل مراقبت از چارپایان در زمان پرواز
وجود افراد آموزش دیده در زمان پرواز
وجود دامپزشک در حین پرواز

حمل و نگهداری حیوانات خانگی

اگر قصد حمل حیوانات خانگی خود را دارید ، ما میتوانیم سرویس خوبی را برای شما فراهم کنیم . با ما تماس بگیرید .

مزایای حمل حیوانات خانگی با استفاده از امکانات ارمغان آفاق ایرانیان 

محفظه مخصوص جیوانات خانگی در قسمت بار
غذای مناسب در حین پرواز
محافظت کامل در زمان پرواز
کارکنان مجرب و آموزش دیده
حال با توجه به موارد بالا اگر شما احتیاج به به کنل های ایرلاینی در ۶ سایز مختلف در اختیار شما قرار دارد . با توجه به توضیحات ارائه شده می توانید به دفتر مسافرتی ارمغان آفاق ایرانیان تماس حاصل فرمایید .
برای اطلاعات بیشتر با شماره های ۳۷۲۳۷۸۰۰ – ۰۵۱   تماس حاصل فرمائید .

بار هوایی برای موضوعات زیر

  • حمل بار هوایی از مشهد
  • ارسال بار هوایی از مشهد
  • بار هوایی مشهد
  • ارسال بار هوایی از تهران به مشهد
  • بار هوایی ایران ایر
  • بار هوایی ماهان
  • بار هوایی آسمان
  • بار هوایی از چین
  • حمل بار هوایی

همکاران ما