خطرناک ترین دریاچه جهان

تا به حال به دنبال مخوف ترین و ترسناک ترین نقاط روی زمین بوده اید؟  مطمئنا یکی از این محل ها که اسم آن به گوش شما خورده است مثلث برمودا است. البته موضوع ما امروز در مورد خطرناک ترین دریاچه جهان است که ملقب به دریاچه نفرین شده است.

6a00e5517ca2678834015436c2e632970c

دریاچه ی نطرون! این دریاچه در قسمت شرق آفریقا و شمال کشور تانزانیا واقع شده است و نزدیک به مرز کنیا می باشد. دریاچه نطرون از شورترین دریاچه های جهان است. در اعماق این دریاچه چشمه هایی پر از املاح معدنی مانند سدیم وجود دارد که با تبخیر آنها این منطقه آبی بسیار شور و خطرناکی دارد.در زمان هایی که بارندگی بسیار کم است دمای آب دریاچه به حدود ۶۰ درجه می رسد و خاصیت قلیایی پیدا می کند. به همین دلیل است که زمانیکه پرندگان و حیوانات برای یافتن غذا در آن فرو می روند و امید این را دارند که خودشان را سیر کنند تبدیل به سنگ می شوند.

رنگ این دریاچه با توجه به تبخیر بسیار شدید املاح به رنگ قرمز در می آید که خود منظره ای بسیار وحشتناک را پدید می آورد.

219242

نکته ی قابل توجه این است که نزدیک به ۲٫۵ میلیون فلامینگو در این دریاچه زندگی می کنند. این شاید به این خاطر باشد که هیچ کسی دیگر نمی تواند برای آنها ایجاد خطر کند و در صورتی که موجودی بخواهد برای آنها خطر آفرین باشد شاید آخرین باری باشد که زنده است.

این فلامینگوها در این دریاجه احساس آرامش و امنیت می کنند. آنها غذای خود را به راحتی از این دریاچه تامین می کنند ولی نسل آنها با توجه به شرایط منطقه در معرض خطر می باشد. به محض اینکه پا یا بال های آن ها بیشتر از زمان معمول در این آب باشد لایه ای از این آب شور بهمراه نمک به آنها می چسبد و به مرور زمان این باعث سنگ شدن فلامینگوها و نابودی آنها می شود.

همکاران ما