9 تا از عجیب ترین غذاهای دنیا

تا به حال به این فکر کرده اید که چه غذاهای چندش آوری در دنیا وجود دارد؟ یا اینکه این غذاها در چه کشورهایی سرو می شوند؟ اگر جزء افرادی هستید که با دیدن غذاهای عجیب و چندش آور در دلتان آشوب به پا می شود، پیشنهاد می کنیم این مطلب را نخوانید. شاید با خودتان فکر می کنید این غذاها طرفدار ندارند، اما باید بدانید برخی از این غذاهای عجیب و غریب، غذای معروف آن کشور می باشد و مردم به صورت روزانه و هفتگی از آن ها استفاده می کنند. جالب ترین غذاهای دنیا را با هم بخوانیم!

مغز خوک در ایالات متحده

مغز خوک، عجیب ترین غذاهای دنیا

وقتی حرف از غذاهای آمریکایی به میان می آید، در ذهن شما غذاهای فست فودی مانند هات داگ و همبرگر نقش می بندد. جالب است بدانید، در جنوب ایالات متحده، کنسروی به نام مغز خوک برای صبحانه ها استفاده می شود.

عنکبوت سوخاری در کامبوج

عنکبوت سرخ شده در کامبوج

این غذای عجیب زمانی کشف شد که، کشور جنگ زده ی کامبوج، نیاز شدید به غذا پیدا کرد! مردم روستایی شروع به خوردن عنکبوت سوخاری کردند. امروزه این غذا به وسیله ی سیر و ادویه سرخ و سرو می شود.

دامپلینگ غذایی عجیب در سوئد

خون گوزن سرخ شده، عجیب ترین غذاهای دنیا

غذایی عجیب که در سرزمین وایکینگ ها، سوئد، تهیه می شود. خون گوزن با آرد و نمک مخلوط می شود و خمیری به دست می آید که به شکل کلوچه سرخ و سرو می شود. دامپلینگ، برخلاف باور همه مورد پسند بسیاری از توریست ها واقع شده است.

سوپ لانه پرنده از عجیب ترین غذاهای دنیا

سوپ لانه پرندگان

این غذا بالعکس تصورات شما، از شاخ و برگ درختان تشکیل نمی شود! جالب است بدانید، بعضی از پرندگان لانه ی خود را با بزاق دهانشان درست می کنند که همان مواد اولیه ی این غذا ست. استفاده از لانه ی این پرندگان، به این سوپ حالت ژلاتینی می دهد.

حتما بخوانید: خوشمزه ترین غذاهای مشهدی را می شناسید؟

قلب مرغ دریایی در ایسلند

قلب مرغ دریایی

در کشور ایسلند، قلب مرغ دریایی را به صورت خام میل می کنند. در این کشور مرسوم است هنگامی که این پرندگان می میرند، قلب آنها را به صورت گرم و زنده می خوردند.

شیوکارا در ژاپن

شیوکارا

مواد تشکیل دهنده ی این غذا، مخلوطی از موجودات دریایی به صورت خام، ۱۰ درصد نمک و ۳۰ درصد برنج مالت می باشد. از ترکیب این مواد با هم بعد از ۱ ماه، تخمیری به وجود می آید که نام آن شیوکارا می باشد. این غذا به قدری تند است که هر کسی توان خوردن آن را ندارد.

از عجیب ترین غذاهای دنیا ، اختاپوس زنده در کره

اختاپوس زنده

اختاپوس زنده در کره، به طرز غیرقابل باوری و به صورت زنده سرو می شود. برای تهیه این غذا، اختاپوس را به چند بخش تقسیم می نمایند و بعد از ریختن روغن کنجد بر روی آن سریعا برای سرو بر روی میز آورده می شود. خوردن این غذای عجیب بسیار خطرناک است، زیرا ممکن است به هنگام قورت دادن به دیواره گلو بچسبد و باعث خفگی فرد شود.

دانه های قهوه کوپی لاواک در اندونزی

قهوه کوپی لاواک، عجیب ترین غذاهای دنیا

در این قهوه خوراکی یک فرآیند بسیار جالب توسط یک گربه آسیایی به نام پلام سیوت، رخ می دهد. در حقیقت این گربه قهوه را می خورد و بعد از دفع آن، دانه های کوپی لاواک درست می شوند. باید گفت آنزیم های پروتئولیتیک گربه، در این دانه خیس می خورند که این عمل باعث آزاد شدن آمینواسیدهای بیشتر شده وطعم بهتری را به این نوع قهوه می دهد.

کرم سرخ شده در مکزیک

کرم سرخ شده مکزیک. عجیب ترین غذاهای دنیا

برخلاف تصورات همه، این کرم های سرخ شده، طعم بخصوصی ندارد و مزه آن شبیه گوشت قرمز است. مردم مکزیک همیشه به خوردن حشرات و کرم ها معروف بوده اند و این غذای آنها در اکثر رستوران ها یافت می شود.

همکاران ما