جزییات تور

تور کاشان : گلاب گیری قمصر را از نزدیک ببینید

به جرئت می توان گفت کاشان یکی از پر قدمت ترین تمدن های ایران است. این نکته را میتوانیم با شاهدی مثل تپه سیلک اثبات کنیم. تپه هایی که سن تقریبی ای بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ سال پیش دارند!! در این مقاله با آژانس مسافرتی ارمغان همراه باشید تا بیشتر در مورد تور کاشان و چیز هایی که قبل از سفر به کاشان باید بدانید بیشتر صحبت کنیم.

تور کاشان از مشهد

تور داخلی کاشان برای سفر مناسب است؟!

اولین سوالی که برای هر فرد در زمان تعطیلات پیش می آید این است که کجا را برای مقصد انتخاب کند؟! اگر به جاذبه های داخلی ایران علاقه دارید و می خواهید از داخل کشور خودمان بازدید کنید حتما مواردی مثل تور اصفهان یا تور کیش به ذهنتون می آید. متاسفانه کاشان با تمام پتانسیلی که برای سفر دارد کمتر بین مردم ایران برای سفر انتخاب می شود و شاید به این دلیل هم که شده بهتر باشد در مورد آن اطلاعات بیشتری داشته باشیم.

کاشان به دلیل داشتن مفاخر بزرگی از جمله سهراب سپهری، کمال الملک و… و مردمی مهمان نواز و علاوه بر این ها آب و هوا و محصولات مختلف و همچنین جاذبه های تاریخی و گردشگری، یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر است. اگر تا به حال به کاشان سفر نکرده اید و یا به خوبی از تمام جاذبه های آن بازدید نداشتید توصیه ما این است که حتما و در اولین فرصت تور کاشان رو انتخاب کنید!

جاذبه های گردشگری کاشان

قطعا آوازه جاذبه های گردشگری این شهر را شنیده اید؛ در این بخش با تعدادی از این جاذبه ها آشنا می شویم و اطلاعات بیشتری را درباره آن ها کسب می کنیم.

باغ فین

باغ فین تور کاشان

باغ فین یکی از معروف ترین جاذبه های کاشان و حتی ایران است. این باغ با معماری و طراحی بی نظیر خود، توجه بسیاری از گردشگر های داخلی و خارجی را به خودش جلب کرده است. خوب است بدانید این باغ در بین ۹ باغ جهانی است که به ثبت یونسکو رسیده. معماری خاص و اصیل ایرانی، باغ های سرسبز و متقارن و تاریخ پر رمز و راز هر کدام از باغ های ایرانی، آن ها را دیدنی می کند که باغ فین هم تمام این زیبایی ها را درون خودش جای داده است.

باغ فین به دلیل زیبایی خاصی که دارد به باغ شاه هم معروف شده است. از ویژگی های جالب دیگر این باغ دیده شدن زیاد عنصر آب و کاربرد زیاد آن است.

تپه سیلک

تپه سیلک کاشان

همان طور که در مقدمه مقاله گفته شد تپه سیلک قدمتی ۳۰۰۰ ساله دارد. این موضوع تپه سیلک را به یک گنج برای باستان شناسان و افراد علاقه مند به تاریخ تبدیل کرده است. این زیگورات از گل رس و سفال درست شده و جالب است بدانید که تا مدت ها کسی از وجودش خبر نداشته است. حدود ۸۰ سال پیش سیلی باعث شد که تپه سیلک نمایان شود و باستان شناسان متوجه شوند که قدیمی ترین مردم دشت نشین جهان در این منطقه زندگی می کرده اند!

شهر زیر زمینی اویی

بزرگ ترین شهر زیر زمینی ایران که در نوش آباد کاشان قرار گرفته شهر اویی است. شهری که در اعماق زمین ساخته شده و پر از دالان های مختلف است. در واقع علت ساخت این دالان ها با کلی رنج و مشقت، آماده کردن محلی برای فرار از چنگ حمله مغول ها بوده است.

به دلیل اینکه این دالان ها خیلی زیاد و طولانی بوده اند افراد برای صدا کردن هم از واژه اوی (که معادل آهای در لهجه کاشانی هست) استفاده می کرده اند. بعضی ها بر این باور هستند که علت نام گذاری این شهر به اویی همین نحوه صدا کردن خاص بوده است.

حمام سلطان امیر احمد

تور داخلی کاشان

این حمام در خیابان علوی و در کوچه سلطان امیر احمد واقع شده است.حمام سلطان امیر احمد مانند حمام های دیگر ایرانی از طراحی و معماری منحصر به فردی ساخته شده است؛ با این حال ویژگی اصلی حمام سلطان امیر احمد پشت بام آن است. یکی از بام های گنبدی بی نظیر که در شهر کاشان وجود دارد. اگر به دنبال محلی برای گرفتن عکس های خوب هستید این بام می تواند یک پیشنهاد عالی برای عکاسی باشد!

خانه طباطبایی ها

همان طور که می دانید هر منطقه ای در ایران طراحی و معماری خاص خودش را دارد تا بتواند از وضعیت جوی و آب و هوایی خود نهایت استفاده را کند. کاشان یکی از مناطق کویری و با آب و هوای گرم خشک است ولی با این حال شب هایی با هوای بسیار سرد دارد. اگر دوست دارید تا با معماری شهر بیشتر آشنا بشوید (در واقع معماری اصلی و اصولی طبق آب و هوا) می توانید از خانه طباطبایی ها دیدن کنید!

خانه طباطبایی ها گچ بری های بی نظیر و شیشه های رنگی بسیار زیبایی دارد که چشم هر گردشگری را به خودش جذب می کند. این ویژگی های منحصر به فرد باعث شده تا خانه طباطبایی ها به عروس خانه های ایران مشهور شود. نکته جذابی که در طراحی این خانه وجود دارد این است که با توجه به اعتقادات مردم در زمان ساخت خانه که به چشم زخم اهمیت خاصی می دادند، طراحی خانه بیشتر از داخل انجام شده است. در واقع طراح ها و مهندسینی که این ساختمان را بنا کردند، برای کم شدن چشم زخم سعی کرده ‌اند تا بیشتر نمای داخلی خانه زیبا و چشم نواز باشد تا نمای خارجی آن.

رزرو پرواز داخلی را می توانید با یک کلیک انجام دهید

بلیط داخلی ارزان

خانه عباسیان

این خانه که در کاشان واقع شده یکی از چند خانه زیبا و سنتی کاشان است. اگر دوست دارید از نحوه معماری و طراحی خانه ها در سال های گذشته آشنا بشوید، خانه عباسیان یکی از بهترین مکان های ممکن است.
از ویژگی های خانه عباسیان طراحی بسیار هوشمندانه، ساخت قرینه ای، معماری های اسلامی و درونگرا (که قبلا به علت آن اشاره کردیم) و مساحت و طبقات زیاد اشاره کرد. خوب است بدانید که خانه عباسیان از ۷۰۰۰ متر مربع زیر بنا و ۵ طبقه و ۵ حیاط است!

نکته ای که درباره خانه عباسیان وجود دارد این است که به دلیل چند طبقه ای بودن و تاریخی بودن، مکان زیاد مناسبی برای افرادی که دچار پا درد هستند و یا سن بالایی دارند نیست.

مسجد آقا بزرگ

مسجد آقا بزرگ کاشان تنها مسجد ۵ طبقه جهان است!! این مسجد یکی از زیبا ترین مساجد دوره قاجار به شمار می رود و در کنار بازدید از این مسجد می توانید از خانه های تاریخی هم بازدید کنید. قسمتی از بافت قدیمی کاشان در کنار مسجد آقا بزرگ قرار دارد که برای بازدید مناسب هستند.

از ویژگی های این مسجد می شود به بکار بردن انواع هنر های مختلف برای جلوه دادن به مکان ها اشاره کرد. شما می توانید با بازدید از مسجد آقا بزرگ انواع معرق کاری ها، گچ بری ها و… را مشاهده کنید. البته لازم به ذکر است که استفاده از این جلوه ها به اندازه بوده و سعی شده با تناسب از آن ها استفاده شود.

آبشار و غار نیاسر

این آبشار در نزدیکی کاشان قرار دارد و بهترین زمان سال برای بازدید از آن اردیبهشت ماه است. خود شهر نیاسر یک شهر تاریخی می باشد و برای بازدید افراد علاقه مند به تاریخ می تواند مناسب باشد.
شاید بتوان گفت وجود این آثار تاریخی هم مدیون آبشار نیاسر است و اگر این آب وجود نداشت تا زمین های کشاورزی را سیراب کند فردی برای زندگی به نیاسر نمی رفت تا این آثار از زندگی افراد باستان باقی بماند.
اگر برای بازدید از آبشار نیاسر رفتید حتما از تنها آسیاب باقی مانده از آسیاب های ساخته شده در مسیر رودخانه و آبشار نیاسر دیدن کنید.

درباره غار نیاسر هم باید گفت به دلیل جنس خاص سنگ های این منطقه (که آهکی و رسوبی هستند) رسوبات قندیلی شکل به وجود آمده اند که اشکال نسبتا متفاوتی دارند و بسیار دیدنی هستند.

برای رزرو تور داخلی با ما تماس بگیرید

دفتر مشهد: ۰۹۱۵۷۲۳۷۸۰۰ — ۳۷۲۳۷۸۰۰ – ۰۵۱

دفتر تهران: ۲۸۴۲۹۱۱۹ – ۰۲۱

بازار بزرگ کاشان

بازار بزرگ تور کاشان

می توان گفت این بازار مهم ترین بازار شهر می باشد. اگر دوست دارید تا لوازم مورد نیازتان و یا سوغاتی های مختلف را برای دوستان و اقوامتان خرید کنید و در کنار خرید از فضای بازار نیز استفاده کنید، به بازار بزرگ سر بزنید!

طول بازار بزرگ کاشان به سه کیلومتر میرسد! از طرفی در زمینه طراحی این بازار سعی شده تا مسیر آن به گونه ای انتخاب شود تا مردم علاوه بر خرید بتوانند از بازار به عنوان یک میانبر استفاده کنند. این بازار عملا در مرکز شهر واقع شده و شما می توانید با استفاده از آن از طرفی به طرف دیگر شهر بروید.

موزه گلاب قمصر

همانطور که می دانید قمصر کاشان بزرگ ترین مرکز گلاب گیری جهان است. هر سال مراسم گلاب گیری در قمصر انجام می شود و افراد زیادی برای دیدن این مراسم جمع می شوند. با توجه به داشتن تاریخچه بلند قمصر در این زمینه موزه ای برای لوازم مختلف گلاب گیری ساخته شده است. خوب است بدانید تاریخچه گلاب گیری در قمصر از دوره ساسانیان شروع شده و ادامه دارد.

موزه گلاب یکی از منحصر به فرد ترین موزه های جهان محسوب می شود چون موزه های مشابه موزه گلاب گیری در سطح جهان بسیار کم هستند. برای طراحی این موزه سعی شده از تخت ها و فضا های سنتی استفاده شود تا در کنار بازدید از لوازم داخل موزه، بازدید کننده ها به دوران قدیم بروند و از فضای سنتی موزه هم لذت ببرند.

کاروانسرا و کویر مرنجاب

در سال ۶۳۲ شمسی کاروانسرای مرنجاب به دستور شاه عباس در دل کویر مرنجاب ساخته شد. این کاروانسرا به دلیل پناه دادن به مسافرینی که از این بیابان رد می شدند ساخته شد. علاوه بر این دلیل دیگر ساخت کاروانسرای مرنجاب تامین امنیت جاده بزرگ اصفهان مشهد بوده است. مساحت این کاروانسرای دیدنی ۳۵۰۰ متر و دارای ۶ برج است.

متاسفانه در دوره ای از این کاروانسرا برای گردشگری استفاده نمی شد و به همین دلیل بخش های زیادی از آن تخریب شد. این مشکل بعد ها باعث شد تا قسمت های زیادی از کاروانسرای مرنجاب ترمیم شوند.

اگر دوست دارید تا علاوه بر شرکت در تور کاشان از فضای کویر استفاده کنین و در واقع با ثبت نام در تور کاشان از تور کویر نوردی هم استفاده کنین، حتما از فضای کویر مرنجاب استفاده کنید.

خانه تاریخی تاج

خانه تاریخی تاج در خیابان علوی و در کنار خانه عباسیان واقع شده است. اگر از خانه عباسیان دیدن کردید توصیه ما این است که به خانه تاج هم سری بزنید! زمان ساخت این خانه به زمان قاجار بر می گردد و دارای ۷۰۰ متر مربع عرصه و ۸۰۰ متر مربع اعیانی است. از خانه تاج فعلا به عنوان خانه هنرمندان استفاده فرهنگی می شود.

سوغاتی های کاشان

همه ما می دانیم که گلاب اصلی ترین سوغات کاشان به حساب می آید و اغلب افرادی که با تور کاشان به این شهر سفر می کنند، حتما آن را خریداری می کنند. اما این شهر زیبا پر است از سوغاتی های خوشمزه و زیبا. زیلو و گیوه، قالی، باقلوا و حلوا ارده، انار در فصل پاییز، طروف سفالی، پشمک، کلوچه و حاجی بادومی از جمله مواردی هستند که هنگام سفر به ماشان می توانید خریداری کنید.

کاشان مانند هر شهر دیگر در ایران غذاهای مخصوص به خود را دارد که جتما باید آن ها را تست کنید. خورش گوشت و لوبیا، خورش نخور آله و چلو دیزی کاشان معروف ترین غذا های محلی این شهر هستند.

برای سفر به کاشان چه ببریم؟!

شاید بتوان گفت که برای شرکت در تور کاشان جدا از همراه داشتن لوازم شخصی باید حتما یک دوربین عکاسی داشته باشید! اگر دوست دارید با تلفن همراهتان عکس برداری کنید بهتر است که حافظه گوشی را قبل از مسافرت خالی کنید تا حتی یک منظره جذاب را هم از دست ندهید!

همان طور که پیش از این گفتیم آب و هوای کاشان گرم و خشک است ولی شب های سردی هم دارد؛ پس برداشتن لباس گرم و لباس های خنک را فراموش نکنید!

زمان مناسب برای تور کاشان

با توجه به آب و هوای سرد کاشان در شب ها، اگر دوست دارید تا از کویر نوردی لذت ببرید بهتر است که این کار را در مدت زمانی از شب و یا اوایل صبح انجام بدید تا گرمای هوا شما را اذیت نکند. البته در مورد آب و هوای نمیشود گفت که همه ظهر ها گرم هستند و اگر دنبال یک آب و هوای مناسب برای سفر به کاشان هستید بهتر است که سفر خودتان را در اردیبهشت و فروردین ماه انجام بدید.

حتما شنیده اید که در فصل بهار بوی گلاب از کاشان استشمام می شود. دیدن مراسم گلاب گیری هم جذابیت خودش را دارد و اگر دوست دارید این بوی حیرت انگیز را به همراه تماشای مراسم گلاب گیری از دست ندید حتما تور کاشان را در فصل بهار امتحان کنید! 

از ویژگی های کاشان هر چه بگوییم کم است!

می توان در مورد ویژگی های این شهر و هر کدام از آثار تاریخی آن ساعت ها صحبت کرد. سعی ما بر این است که شما به صورت حضوری از این آثار بازدید کنید و لذت ببرید.

در پایان پیشنهاد ما این است که حتما تور کاشان را از دست ندید و از این شهر بی نظیر و تاریخی دیدن کنید.

برای اطلاع از شرایط استثنایی تور کاشان شماره خود را ثبت کنید.

    همکاران ما