شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزا دبی

جهت تهیه ویزا امارات و رزرو بلیط با شماره ۲۳۳۴ ۶۹۸ ۰۹۳۸ در ارتباط باشید.

کشور امارات و به خصوص شهر دبی در این کشور برای ما ایرانی ها از اصلی ترین مناطق سفر های خارجی می باشد. با توجه به بالا رفتن نرخ دلار در ماه های اخیر، تور دبی هم طرفدار بیشتری در بین تور خارجی پیدا کرده است چرا که افزایش قیمت چندانی نسبت به سایر تور ها نداشته است. در اولین قدم برای این که وارد کشور امارات شوید، باید ویزا خود را دریافت کنید. در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات کافی را در مورد شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزا دبی به شما بگوییم.

 

انواع ویزا دبی

اگر شهروند کشور های عضو شورای خلیج فارس نظیر عربستان، بحرین، کویت، قطر و … هستید، شرایط اخذ این ویزا برای شما راحت تر خواهد بود. علاوه بر این کشور های اروپایی هم از شرایط ویژه ای برخوردار هستند و می توانند با ورود به کشور امارات، ویزا ۹۰ روزه آن را دریافت کنند.

با توجه به این که سفر شما چند روزه است و با چه هدفی به دبی سفر می کنید، نوع ویزایی هم که باید بریاتان صادر شود هم متفاوت خواهد بود. نکته قابل توجه این ویزا این است که به دو گروه یک بار ورود و چند بار ورود تقسیم می شوند. ویزا دبی به موارد زیر تقسیم می شوند.

  • ویزا توریستی دبی: مدت زمانی که این ویزا می تواند اعتبار داشته باشد به ۱۴ روز، یک ماه و سه ماه تقسیم می شود که شما می توانید با توجه به سفر خود اقدام به دریافت آن ها کنید. به این نکته توجه داشته باشید که با پرداخت مبلغ تعیین شده به اداره مهاجرت امارات، ویزا یک ماهه خود را به ویزا دو ماهه می توانید تبدیل کنید.
  • ویزا ترنسپورت: ویزا ترنسپورت دبی قابل تمدید نخواهد بود و اعتبار آن ۱۴ روز است.
  • ویزا کار دبی: برای این که ویزا کار را دریافت کنید در ابتدا باید از طرف یک شرکت در این شهر استخدام شده باشید. با استفاده از این ویزا می توانید به مدت سه ماه در دبی اقامت داشته باشید.
  • ویزا تجاری: برای انجام هرگونه فعالیت تجاری و معامله در کشور امارات و شهر دبی باید ویزا تجاری را داشته باشید.

اخذ ویزا دبی

شرایط و مدارک برای دریافت ویزا دبی

برای این که ویزا خود را دریافت کنید باید ضمانت نامه ای از یک شخص، شرکت و یا سازمان مبنی تضمین تاریخ مقرر خروج از کشور داشته باشید. افرادی که این مسئولیت را بر عهده می گیرند، کفیل نامیده می شوند.

دو روش برای این که کفیل برایتان درخواست ویزا کند وجود دارد و اولین راه این است که فرد با شما رابطه ای فامیلی داشته باشد که به دنبال آن باید فرم مربوطه را از سفارت پر کند و تحویل دهد. و یا با فرد رابطه ای تجاری داشته باشد که بسته به نوع تجارت و بیزینسی که قرار است انجام دهند، ویزا را برایش درخواست می کند.

آژانس های هواپیمایی و مسافرتی، هتل ها و خطوط هوایی برای ویزا توریستی باید اقدام کنند و خودشان هم مسافران را ضمانت می کنند. آژانس مسافرتی ارمفان به عنوان کارگزار باتجربه و ماهر در زمینه اخذ ویزا، نظیر دریافت ویزا چین، این تضمین را به شما می دهد که می توانید ویزا خود را تنها با تحویل مدارک، در کمترین زمان تحویل بگیرید.

مدارک لازم و مدت زمان صدور ویزا

برای صدور ویزا نیاز به مدارک زیادی ندارید و تنها موارد زیر مورد نیاز است.

  • صفحه اول شناسنامه ( یا کارت ملی جدید)
  • یک قطعه عکس پرسنلی ۴*۳ با زمینه سفید
  • اسکن واضح پاسپورت

مدت زمانی که طول می کشد تا ویزا صادر شود با توجه به این که عادی یا اضطراری باشد، متفاوت است. پس از آن که مدارک خود را تحویل دادید، اگر ویزا عادی درخواست کرده باشید، سه روز کاری و اگر اضطراری باشد، یک هفته طول خواهد کشید. هزینه ای هم که بابت ویزا باید پرداخت کنید باز هم به نوع ویزایتان بستگی دارد و نرخ ها متفاوت خواهد بود.

همکاران ما