جزییات تور

بازگشت بریتیش ایرویز به آسمان کشورمان

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز پس از چهارسال، پرواز های مستقیم از لندن به تهران را از سر گرفت.

بریتیش ایرویز از سرگیری پرواز های مستقیم خود به تهران را تایید کرد و نخستین پرواز این شرکت از لندن روز پنجشنبه ۱۱ شهریور برابر با ۱ سپتامبر سال ۲۰۱۶ انجام شد که نخستین پرواز از یک شرکت هواپیمایی انگلیسی به ایران از سال ۲۰۱۲ بوده است. در ابتدا قرار بود این شرکت انگلیسی پرواز های خود را از ماه ژوییه که برابر با تیر ماه بود، آغاز کند اما این شرکت با اشاره به وجود مشکلات فنی، از سرگیری پرواز های خود را به سپتامبر موکول کرد.

images

این شرکت در سال ۲۰۱۲ به علت تیره شدن روابط دو کشور که پرواز ها را از نظر تجاری غیر اقتصادی کرده بود، پرواز های مستقیم خود به تهران را متوقف کرد اما در پی اجرایی شدن برجام و لغو برخی از تحریمها علیه تهران در ژانویه و همچنین گشایش مجدد سفارت انگلیس در تهران در سال ۲۰۱۵، تصمیم گرفت که پروازهایش را مجددا آغاز کند.

 

بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی بریتیش ایرویز در هفته شش پرواز از فرودگاه هیثروی لندن به تهران خواهد داشت و بویینگ ۷۷۷ این شرکت ساعت ۲۱ روز پنجشنبه به وقت محلی تهران در فرودگاه بین المللی امام خمینی نشست پیشتر این پرواز ها سه نوبت در هفته بوده است.

 

نخستین پرواز مستقیم میان لندن و تهران توسط این شرکت در سال ۱۹۴۶ آغاز شد اما در اکتبر سال ۲۰۱۲ پس از تعطیلی سفارت انگلیس در تهران متوقف شد.

 

شرکت ایر فرانس پرواز به تهران را در ماه آوریل پس از یک وقفه ۷ ساله از سر گرفت و شرکت های لوفتهانزا و شرکت هواپیمایی اتریش هم به تهران پرواز دارند در حالیکه شرکت هواپیمایی کی ال ام رویال داچ از ۳۰ اکتبر سال ۲۰۱۶ مصادف با ۹ آبان پرواز هایش به تهران را از سر خواهد گرفت.

229d3038-8b60-428e-912b-13619da09c20

این شرکت هواپیمایی حامل پرچم بریتانیا در رتبه نهم از بزرگترین شرکت های هواپیمایی جهان بر پایه تعداد مقصد قرار دارد و در سال ۱۹۷۴ راه اندازی شد و در حال حاضر روزانه به ۱۶۹ مقصد در سراسر جهان پرواز های مستقیم دارد. این شرکت در ماه ژانویه ۲۰۱۱ با شرکت هواپیمایی ایبریا ادغام شد، که در پی آن، اینترنشنال ایرلاینز گروپ تشکیل گردید، که هم اکنون به عنوان سومین شرکت هلدینگ هواپیمایی جهان شناخته می شود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر هارموندوورتس بریتانیا قرار دارد و فرودگاه هیترو لندن و فرودگاه گاتویک قطب های این شرکت هواپیمایی به شمار می آیند. این شرکت هواپیمایی در حال حاضر در ناوگان هوایی خود ۳۰۶ فروند هواپیمای جت مسافربری دارد.

 

همکاران ما