برترین نمایشگاه های هنری در اروپا

نمایشگاه های هنری اورپا از گریسون پری در هلسینکی تا فریده کوهلو در بوداپست، می توان گفت نمایشگاه یک نقطه کانونی درخشان برای شکستن شهر است. و  قطعا وجود نمایشگاه هنری در هر شهری روح شهر را تازه می کند. در این مطلب قصد داریم به تعدادی از برترین این نمایشگاه ها در یک سال اخیر اشاره کنیم با ما همراه باشید.

موزه ریجکس در آمستردام

موزه ریجکس در آمستردام

نمایش بهترین پرتره های عروسی رامبراند از مارنت سالومنز و اوپنج کپیت که تنها پرتره های کشیده شده در طول عمر که ایستاده نیز هستند و پرتره کامل او بودند. یکی از نکات قابل توجه و جالب که این موزه را با بقیه موزه های جهان متمایز می کند این است که گردشگران می توانند با دوچرخه از آن عبور کنند.

گریسون پری

کیاسما، هلسینکی

گریسون پری

اگر شما در سال گذشته نمایشگاه Grayson Perry در Serpentine در لندن را از دست داده اید  می توانید در بهار و تابستان امسال به Kiasma  گالری برجسته هنر که در فنلاند برگزار می شود شرکت کنید و آثار هنری آن لذت ببرید. این نمایشگاه شامل آثاری چون سرامیک های ظریف پری، مجسمه های زیبا، پرده های نقش دار و لباس ها و بسیاری آثار تاریخی دیگر را می توان در این نمایشگاه دید. این نمایشگاه پس از اتمام زمان آن در فنلاند به پاریس منتقل می شود.

لوور در پاریس

آزادی رهبری مردم

لوور در پاریس

نمایشگاه های هنری در اورپا
موزه لوور پاریس پر بازدید ترین موزه جهان که در کشور فرانسه واقع شده است این موزه دارای ۱۸۰ اثر هنری از هنرمند برجسته آقای فرنچ رمانتیک را در خود جای داده است. و نیز این نمایشگاه گالری شاهکارهایی چون قتل عام در Chios، زنان الجزایر، وام های گالری ملی در لندن، مت در نیویورک و گالری ملی کانادا را نیز شامل می شود.

رامبراند در بریتانیا

رامبراند در بریتانیا

گالری ملی اسکاتلندی که در ارتفاعات قلعه ادینبورگ واقع شده است.  نمایشگاه آثار عکاسی پرتره از خود در آن به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه آثار بریتانیایی را بررسی می کند که در اواخر قرن میلادی ۱۸ به اوج خود رسیده بود. و همچنین این نمایشگاه آثار نقاشان برجسته چون ویلیام هگارت تا فرانک آئورباخ، نمایش می دهد.

آلبرتو گیاکومتی

گوگنهایم بیلبائو

آلبرتو گیاکومتی

آلبرتو جاکومتی در سال ۱۹۰۱ در سوئیس به دنیا آمد. در صورتی که شما نمایشگاه گوانگجیم نیویورک و تیت مدرن لندن را از دست داده اید می توانید شانس خود را برای دیدن آثار مشهور ترین هنرمندان سوئیس در گوگنهایم بیلبائو داشته باشید. این نمایشگاه شامل آثاری چون مجسمه ها و نقاشی های زندگی اگزیستانسیالیسم از دوران کودکی و سورئالیست تا مرگ او در اواسط دهه ۱۹۶۰را در برمیگیرد.

با کمک آژانس مسافرتی مشهد ارمغان می توانید به راحتی با در اختیار داشتن پاسپورت خود به تمامی این نمایشگاه ها سفر کنید و تاریخ دنیا را از نزدیک لمس کنید.

 

 

 

 

همکاران ما