جزییات تور

جاذبه های برتر در کازابلانکا

۱۱ جاذبه برتر گردشگری در کازابلانکا

شاید بار‌ها و بار‌ها عاشقانه‌ی کازابلانکا را دیده باشید، اما برای پی‌ بردن به زیبایی‌های این شهر، باید به آنجا سفر کنید. کازابلانکا، جایگاه قرارگیری نخستین فرودگاه مراکش و دروازه ورود به این کشور برای گردشگران به حساب می‌آید. اولین تجربه دیدار با مراکش در کازابلانکا اتفاق می‌افتد؛ یعنی شهری که موتور محرکه‌ی صنعت و تجارت این کشور است.

چشم‌انداز غربی کازابلانکا با معماری سبک اروپایی، به هیچ‌وجه قابل مقایسه با شهر‌های «مراکش» و «فاس» نیست. کازابلانکا به شکل خیره کننده‌ای مدرن است؛ درخششی که نظیر آن را نمی‌توان در سایر بخش‌های مراکش دید. با اینکه مقاصد گردشگری و جاذبه‌های کازابلانکا مانند سایر مکان‌ها آشکار نیست، اما با اندکی حوصله و جستجو، به گنج پنهان آن دست خواهید یافت. در ادامه به معرفی ۱۱ جاذبه‌ی برتر در کازابلانکا خواهیم پرداخت:

۱-  مسجد «حسن دوم» | Hassan II Mosque

در خط ساحلی، کمی بالاتر از بخش شمالی شهر قدیمی (مدینه) در کازابلانکا، مسجد حسن دوم، رو به سوی شهر دارد. این مسجد که ساخت آن در سال ۱۹۹۳ پایان یافت، دومین مسجد بزرگ دنیا است. همچنین مناره های آن، با ۲۰۰ متر ارتفاع، بلندترین مناره های دنیا لقب دارند. تالار عبادت کنندگان یا شبستان مسجد، گنجایش ۲۵۰۰۰ نفر نمازگزار را دارد و با احتساب فضای حیاط می توان ۸۰۰۰۰ نفر را در این مسجد جای داد. این درحالی است که هر سانتی متر از بنا با جزئیات زیبایی از هنر اسلامی تزئین شده است.

محل قرارگیری این مسجد بسیار دراماتیک است، جایی در میان صخره های ساحلی روبروی اقیانوس! غیر مسلمان ها می توانند از مسجد در قالب تورهای گردشگری بازدید کنند. تورهایی که از ورودی غربی مسجد، چندین بار در روز آغاز می شود.

caze

۲-  مدینه (شهر قدیمی) | Medina

با این که بخش قدیمی کازابلانکا، مانند بخش قدیمی فاس و مراکش گردشگران را تحت تأثیر قرار نمیدهد، با این حال کوچه‌های پرپیچ و خمش هنوز چیزهای زیادی برای دیدن دارد.

اهالی آنجا صنایع دستی خود را در کنار مغازه‌های سنتی، قصابی، نانوایی و شمع‌سازی برپا کرده‌اند. این مجموعه‌ها، فضاهایی را ایجاد می‌کنند که شما را به کازابلانکای اصیل و کهن می‌برد، جایی که نبض زندگی کازابلانکایی به شدت احساس می‌شود. همچنین در بخش جنوبی شهر قدیمی می‌توانید مقبره‌های «کووبا» (koubba) یا قبرهای مردان مقدس را بیابید.

caze-1

۳- جایگاه محمد پنجم | Place Mohamed V

قصر باشکوه محمد پنجم به عنوان قصر مرکزی کازابلانکا به شمار می‌آید. این محوطه، جایگاه بسیاری از ساختمان‌های اداری کازابلانکا از جمله ساختمان پست مرکزی، کاخ دادگستری، کنسول فرانسه و همچنین بانک اصلی مراکش است. نمای بیرونی بنا توسط سفیر کبیر فرانسه در اوایل قرن بیستم با هدف مدرن کردن فضای این محوطه ساخته شد.

این محوطه دارای یک فواره مرکزی و باغهایی رؤیایی است. این باغ برای محلی‌ها یکی از تفرجگاه های اصلی شهر به حساب می‌آید.

caze-2

۴-  کورنیش | Corniche

کورنیش کازابلانکا (منطقه روبروی ساحل) مناسب کسانی است که دوست دارند ببینند و دیده شوند! بیشتر مناطق این ساحل، به رستوران‌ها و هتل‌های بسیار شیک اختصاص دارد. در طول روز نیز ساحل آفتابی کورنیش مناسب قدم زدن و لذت بردن از آفتاب است. در امتداد کورنیش نیز ساحل عمومی قرار دارد.

caze-3

۵- کلیسای سکره‌کر | Cathedral du Sacre Coeur

این کلیسای خیره کننده در دهه ۱۹۳۰ ساخته شد و تلفیقی از سبک معماری اروپایی و مراکشی را به نمایش میگذارد. متأسفانه این بنا در دهه‌های گذشته متروک شده است و هم اکنون به حفاظت و مرمت احتیاج دارد؛ اما با این حال، هنوز عظمت و وقار خود را حفظ کرده است. کمی آن طرف تر کلیسای نوتردام لوردس قرار دارد که مشخصه آن پنجره‌های شیشه‌ای بزرگ و باعظمت آن است.

کلیسایی که بیش از ۸۰۰ متر مربع مساحت دارد.

caze-4

۶- بازار مرکزی | Central Market

دیدار از بازار مرکزی کازابلانکا برای گردشگرانی که می‌خواهند لذت زندگی کازابلانکایی را بچشند یک ضرورت به حساب می‌آید. درست در مرکز شهر، جایی است که محلی‌ها برای خرید و فروش در آنجا گرد هم می‌آیند. خانم‌های خانه‌دار برای خرید سبزیجات و خواروبار به آن مراجعه می‌کنند. اینجا مکانی فوق العاده‌ برای عکاسانی است که دوست دارند لحظاتی از زندگی مردم بومی را ثبت کنند.

در این بازار همه چیز از ظروف پلاستیکی تا پاپوش‌های معروف مراکشی پیدا می‌شود.

caze-5

۷- محمدیا | Mohammedia

در این بندر از حاشیه دریا در کازابلانکا، سواحلی وجود دارد که مخصوص کسب آرامش از سفر به این شهر باشکوه است. اگرچه این منطقه دومین بندر بزرگ مراکش به حساب می‌آید اما هنوز بخشی از آن از دست تغییرات صنعتی در امان مانده است. با این حال بخش جدیدتر از بندر دارای بلوارهایی با درختان نخل در وسط و ساحل تفریحی است.

کافه‌ها و رستوران‌ها در این بندر، شب‌های تعطیل مملو از انسان‌هایی می‌شود که کازابلانکا را به قصد محمدیا ترک گفته‌اند.

caze-6

۸- اسفی | Safi

اسفی بندری مهم از زمان رومیها در مراکش است؛ اما پادشاهان «المحده» بودند که شهر را دیوارکشی کردند. پرتغالی‌ها شهر را در سال ۱۵۰۸ اشغال کردند و قلعه «دارالبهار» را در کنار ساحل به این مجموعه افزودند. قلعه‌ای که امروزه یادآور شاخص‌ترین وقایع تاریخی اسفی است. این شهر مرکز مشهور سرامیک مراکش است. هنگامی که شما قلعه اسفی را دیدید، می‌توانید بعدازظهر خود را در شهر بگذرانید.

مجموعه سفال و موزه ملی سرامیک مراکش را می‌توانید در شهر بیابید.

caze-7

۹- اولیدیه | Oualidia

این شهرک ساحلی بی‌نظیر، مکانی مناسب برای اندکی استراحت پس از دیدار با شهرهای باشکوه مراکش است. ساحل دوست داشتنی و سعدیان (Saadian) دلایل کافی برای دیدن اولیدیه هستند؛ اما برای بسیاری اولیدیه تنها با صدف‌های آن شناخته می شود؛ تخت‌هایی که با صدف‌های اولیدیه ساخته می‌شوند، در تمام مراکش مشهور هستند.

رستوران‌های محلی صدف را به عنوان خوراک اصلی همراه با سایر غذاهای دریایی به مشتریان خود ارائه می‌دهند. خوراکی که این شهر را به قطب گردشگری در مراکش خوراک تبدیل می‌کند.

caze-8

۱۰- ازمور | Azemmour

هنگامی که در بین گردشگران سخن از سواحل اقیانوس اطلس در مراکش پیش می‌آید، نمی‌توانند ازمور را در بین مقصدهای دیدنی این کشور نادیده بگیرند. تاریخ این منطقه و همچنین چشم‌اندازهای دیدنی به زمان کارتاژها باز می‌گردد. بناهای خشتی که شهر را در برگرفته‌اند، تا قلعه‌ای که پیشینه آن به قرن ۱۶ میلادی باز می‌گردد ادامه دارند.

ساحل آن همچنین جزو بهترین‌ها در میان سواحل اقیانوس اطلس به حساب می‌آید که بکر و دست نخورده باقی مانده است. اگرچه گردشگران زیادی به آنجا نمی‌روند با این حال، این ساحل تمام کسانی را که ازمور را برای سفر انتخاب می‌کند را شیفته خود می کند.

caze-9

۱۱- الجدیده | El Jadida

برای یک شهر کوچک مثل الجدیده، وجود این همه جاذبه متنوع برای دیدن و لذت بردن از سفر تعجب انگیز است. شهری که با ماسه‌های دریا احاطه شده اما مهم‌ترین جاذبه این شهر، تاریخ و آثار به جای مانده آن است. در عمارت باشکوه این شهر، می‌توانید منظره زیبایی از دریا را ببینید و همچنین از زندان قدیمی این عمارت نیز بازدید کنید.

این عمارت زمانی به عنوان کنیسه مورد استفاده بوده است. همچنین در این عمارت مخازن آبی قرار دارد که از قرن ۱۶ میلادی تاکنون باقی مانده‌اند.

caze-10

همکاران ما