جزییات تور

7 کاری که باید در تفلیس انجام داد

اگر قصد خرید تور گرجستان را دارید خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم.
تفلیس پایتخت کشور گرجستان و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است. این نام به‌دلیل وجود چشمه‌های آب گرم حاوی گوگرد بر روی این شهر گذاشته شده که در زبان گرجستانی “tbili” به معنای گرم می‌باشد. این شهر، مناظر نفس‌گیر و مناطق تاریخی دارد که بازتاب آن در معماری شهر مشخص است که ترکیبی از سازه‌های قرون وسطی، کلاسیک، و اتحاد جماهیر شوروی را تشکیل می‌دهد. این شهر شگفت آور زیبا تصویری از هارمونی بین دوران باستان و مدرن  را در خود گنجانیده است. درکنار خیابان‌هایی که منظره‌ی مدرن اروپایی دارند، خیابان‌های باریک و پیچ‌درپیچ و همچنین کوچه‌هایی به سبک شرقی و میدان‌های کوچک با رستوران‌های دنج وجود دارد. درطول سفر به تفلیس، مردم خونگرم و خوش‌قلب این شهر انسانیت و مهربانی را به شما ابراز خواهند کرد. از سفر به این شهر پشیمان نخواهید شد. در بخش زیر فهرستی از هفت کاری که باید در این شهر انجام دهید برای شما تهیه کرده‌ایم :

۱- خیابان روستاولی (Rustaveli):

خیابان روستاولی شاهراه اصلی شهر بوده و هرکس به این شهر سفر می‌کند، باید از این خیابان بازدید کند. همچنین میدان Rose Revolution که مملو از فروشگاه‌ها، کافه‌ها، موزه و مغازه‌هاست در این خیابان قرار داد. بسیاری از ساختمان‌های دولتی، عمومی، فرهنگی و تجاری نیز در اینجا واقع شده‌اند که از این میان می‌توان به مجلس گرجستان، کلیسای Kashveti ، مرکز اپرای گرجستان، تئاتر آکادمیک دولتی روستاولی، موزه روستاولی و آکادمی علوم گرجستان اشاره کرد.
tef 7

۲- حمام آبگرم در آبانوتوبانی (Abanotubani ):

در گذشته ۶۳ حمام در اینجا و ارتفاعات مسیر جاده ابریشم وجود داشته است. در طول امپراطوری روس‌ها تعداد این حمام‌ها به ۱۰ عدد رسیده و افراد مشهوری مانند پوشکین و دوما از آن‌ها استفاده کرده‌اند. امروزه ۵ حمام با سطوح آسایشی مختلف وجود دارد. این حمام ها که بیش از ۱۵۰۰ سال قدمت دارند محلی برای تجربه‌ی یک حمام واقعی می‌باشند. شما می‌توانید هم از حمام‌های عمومی استفاده کرده و هم با پرداخت هزینه‌ی بیشتر حمام اختصاصی داشته باشید. پیدا کردن محل این حمام‌ها بسیار ساده است و در بخش جنوبی پل Metekhi  واقع شده است.

tef 6

۳- قلعه Narikala:

کوه مقدس Mtatsminda میزبان خرابه‌های قلعه‌ی باستانی Narikala است که بر فراز شهر تفلیس قرار گرفته است. این بنا مشهورترین بنای باستانی تفلیس است و مردم شهر به آن “قلب و روح شهر” می‌گویند. این قلعه در قرن چهارم بنا نهاده شده است. مغول‌ها نام آن را به Narin Qala به معنای قلعه‌ی کوچک تغییر دارند. کفش‌های کوهنوردی خود را به پا کرده و از تپه بالا بروید، زمانی که به قله برسید منظره‌ی بسیار زیبایی می‌بینید که ارزش این مسیر پیاده روی را دارد.
tef 5

۴- تفلیس قدیم:

شهر قدیمی تفلیس بخش تاریخی پایتخت گرجستان را تشکیل می‌دهد. با تور گرجستان به تفلیس زیبا خواهیم رفت. اگرچه این شهر تقریبا ۲۹ بار تخریب و بازسازی شده اما طرح شهر قدیمی با کوچه‌های باریک و خانه‌های بزرگ حیاط‌دار هنوز تاحد زیادی دست‌نخورده باقی مانده است. این محل مکانی ایده‌آل برای بازدید از بخش اصیل گرجستان است.

tef 4

۵- مجسمه مادر گرجستان:

این مجسمه خارج از پایتخت گرجستان و شهر تفلیس قرار گرفته ولی از چندین کیلومتر دورتر قابل مشاهده است. نام این مجسمه به‌جز مادر گرجستان، Kartilis Deda نیز هست و در بالای کوه Sololaki  قرار گرفته است.
tef 3

۶- کلیسای جامع سامبا (Sameba):

این ساختمان باشکوه با معماری اغراق آمیزش بر روی تپه‌ی سنت الیجا در مرکز شهر قرار گرفته است. کلیسای جامع سامبا (تثلیث مقدس) می‌تواند پذیرای ۱۵۰۰۰ نفر باشد. ارتفاع آن ۷۸ متر است و برای همین از تمامی نقاط شهر قابل مشاهده است. این کلیسا بزرگترین کلیسای جامع گرجستان است. در سفر به گرجستان تمامی این موارد را خواهید دید.
tef 2

۷- خانه اپرای Paliashvili:

این خانه‌ی اپرای عظیم محل برگزاری بزرگترین مراسم‌های اپرای گرجستان است. با دیدن فضای داخلی این بنا به این باور می‌رسید که اگرچه در کشوری کوچک قرار دارد اما یکی از بزرگترین خانه‌های اپرا در جهان است. معماری این خانه‌ی اپرا باوجود مدرن بودن به‌خوبی نشان می‌دهد که گرجستان چگونه پلی بین خاورمیانه، آسیا، اروپای غربی و اروپای شرقی است.
tef 1

بهتر است بدانیم :

– باوجود اینکه گرجستان در منطقه‌ی اوراآسیا قرار گرفته اما خود مردم گرجستان آن را به شیوه‌ای زیبا توصیف کرده و بالکن اروپا می‌نمامند.
– زبان گرجستانی شبیه به هیچ زبان دیگری نیست. این زبان به گروه زبانی باستانی گرجستان تعلق دارد و شامل صداها و آواهای بسیار نادری است که ممکن است تا به‌حال به گوشتان نخورده باشد.
– در بازار Dry Bridge سوغاتی بخرید که مملو از عتیقه جات، نقره، طلا و جواهر و چینی‌جات است.
– Khinkali و Adjaruli khachapuri را تست کنید که با پنیر مذاب و تخم مرغ عسلی پوشانیده می‌شود، و بهتر است داغ سرو شود.
– در دریاچه Turtle قایق پدالی سوار شوید.

همکاران ما