بهترین غذاهای مالزی

اگر قصد سفر به مالزی را دارید،

با تور مالزی از مشهد

خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم، تا بهترین غذاهای مالزی را بشناسید. قسمت اول

Curry Mee

این غذا یک مدل سوپ تند و پر از ادویه‌ی کاری نارگیلی با سفیده‌ی تخم‌مرغ، نودل و جوانه‌ی لوبیا می‌باشد. برای معطر کردن آن نیز از برگ نعنای تازه، تخم‌مرغ، مرغ، میگو و … استفاده می‌شود. اگر غذا به اندازه‌ی کافی تند نبود به آن یک قاشق سس تند sambal اضافه کنید. اکنون در برخی رستوران‌ها نوع حلال این غذا سرو می‌شود. اگر به‌دنبال طعم اصیل غذای خیابانی مالزی هستید، حتما این غذا را تست کنید.

10

Devil Chicken Curry

این غذا در اصل یک غذای پرتغالی است که در زمان حمله‌ی پرتغالی‌ها در قرن پانزدهم وارد مالزی شده است. این غذای تند ترکیبی از انواع گوشت به‌همراه سبزیجات، ادویه‌جات و ترشیجات می‌باشد. از دیگر مواد آن می‌توان به موسیر، سیر، سنبل هندی، زنجبیل و زردچوبه اشاره کرد. بر خلاف کاری‌های دیگر این غذا با سرکه مزه‌دار می‌شود. این غذا را می‌توان هم با برنج و هم با نان سرو کرد.

11

برنج سرخ شده یا Nasi Goreng

این غذا شامل برنج بخارپز شده و سرخ شده و ترکیب شده با مواد دیگر مانند تخم‌مرغ، سبزیجات و گوشت می‌باشد. در نژادهای مختلف مالزی این غذا به اشکال مختلف طبخ می‌شود. که شما با تور مالزی از مشهد می توانید از این غذاهای خوشمزه لذت ببرید .

12

Hokkien Mee

در بخش شمالی مالزی این غذا نوعی سوپ تند میگو و نودل است، در حالی که در بخش جنوبی به شکل نودل‌های نازک سرخ شده می‌باشد. مواد اصلی این غذا میگو، میگو خشک شده، تخم مرغ آب پز، اسفناج، پیاز سرخ شده و رب فلفل هستند. در برخی مناطق آب اسفناج نیز به آن اضافه می‌شود.

 

13

Kolok Mee

این غذا از نودل تخم مرغی به‌همراه یک سس سبک و چاشنی‌هایی مثل کتلت مرغ، گوشت چرخ کرده و یا گوشت گاو خرد شده تهیه می‌شود.

14

Lemang

Lemang  یک غذای سنتی مالزی، اندونزی و سنگاپوری است که از نوعی برنج، شیر نارگیل و نمک که در برگ درخت موز پیچیده شده و در یک چوب بامبوی خالی تهیه می‌شود . این غذا مخصوص جشن‌های قبیله‌ی Borneo بوده است. در مالزی این غذا در ماه رمضان و عید فطر طبخ می‌شود. این غذا اغلب با Chicken Curry سرو می‌شود.

15

Lor Bak

این غذا از گوشت با چربی و بدون چربی مزه دار شده تهیه می‌شود. مشتریان مواد دلخواه خود را انتخاب می‌کنند، سپس این مواد در روغن داغ سرخ می‌شود. بهترین چاشنی برای این غذا سس نشاسته و سس فلفل قرمز می‌باشد.

16

Mee Rebus

این غذا نیز یک غذای رشته‌ای دیگر است. نودل‌های آن از زرده‌ی تخم مرغ و ترکیب چند نوع کاری شیرین و تند تهیه می‌شود. آب این غذا از سیب زمینی، آب، پودر کاری، سویا شور، میگو و بادام زمینی خشک شده می‌باشد. دیگر محتویات غذا پیاز بهاری، جوانه‌ی لوبیا، کرفس چینی، لیمو، موسیر سرخ شده، فلفل سبز، و یک تخم مرغ سفت است.

17

Mee Goreng

Mee Goreng یک غذای متداول در مالزی است. این غذا از نودل سرخ شده با سیر، پیاز یا موسیر، میگو، مرغ یا گوشت گاو سرخ شده، فلفل قرمز، کلم، گوجه‌فرنگی، تخم‌مرغ و یک نوع ترشی تهیه می‌شود. این غذا در کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های مسلمانان متداول است. بسته به نوع مواد اولیه‌ی مورد استفاده، انواع مختلفی از این غذا وجود دارد.

18

Manok Pansoh

تهیه شده از مرغ و سنبل هندی که روی آتش پخته می‌شود.

19

 

 

Ais Kacang

و یا به‌نام ABC یک دسر مالزیایی است که حسی تازه به شما می‌بخشد، درگذشته این دسر فقط از یخ تراشیده و لوبیا قرمز درست می‌شد اما امروزه این دسر متشکل از رنگ‌های درخشان و کوکتل انواع میوه‌ها می‌باشد. مواد تشکیل دهنده‌ی آن ذرت، انواع ژله، بستنی، بادام زمینی و .. است و بهترین سس برای آن شیر و شیر نارگیل، شربت گل‌سرخ و انواع شربت‌های دیگر می‌باشد. این دسر را در مالزی در کافی‌شاپ‌ها، فودکورت‌ها و مراکز خرید می‌توانید تهیه کنید.

1

Apam Balik (پنکیک پیچیده شده)

یک میان وعده به شکل پنکیک است که به دور املتی از شکر، بادام‌زمینی و ذرت پیچیده شده است. امروزه این غذا طعم‌های دیگری نظیر سیب‌زمینی شیرین نیز دارد. این میان وعده بسته به نوع آماده سازی انواع مختلفی دارد.

2

Ayam Percik

نوعی مرغ کبابی با یک سس مخصوص (سس نارگیل) است که اغلب با برنج Kerabu  سرو می‌شود و طعم خوبی دارد. مرغ را با مقدار زیادی فلفل قرمز تند، سیر و سس زنجبیل و نارگیل بر روی منقل ذغالی کباب می کنند. اگر آمریکایی‌ها بخاطر مرغ کنتاکی مشهور می باشند، این غذا نیز از غذاهای مشهور مالزی می‌باشد.

3

Assam Laksa

بدون خوردن Assam Laksa، سفر شما به مالزی کامل نخواهد شد. این غذا در سال ۲۰۱۱ در لیست ۵۰ غذای خوشمزه‌ی جهانی ثبت شده است. این غذا یک سوپ ترش با ماهی است. Assam به‌ معنای تمبر هندی بوده که برای طعم این غذا استفاده می‌شود. مواد اولیه‌ی این غذا ماهی خرد شده، ماهی kembung  یا ماهی خال مخالی، و سبزیجات خردشده از جمله خیار، پیاز، فلفل قرمز، آناناس، کاهو، نعناع و زنجبیل است. این غذا اغلب با نودل و خمیر میگو سرو می‌شود. این غذا هم چینی و هم مالزیایی می‌باشد.

4

Banana Leaf Rice

مردم مالزی و جامعه‌ی هندی مالزی این غذا را با دست می‌خورند، غذایی که اصالت آن مربوط به جنوب هند بوده و ترکیبی از برنج ساده، سبزیجات و مرغ، گوشت گوسفند، گوشت گاو، و یا ماهی است. همچنین در کنار غذا ترشی، اسفناج یا کاری پیاز و دال (نوعی سوپ) سرو می‌شود. خوردن این غذا برای توریست‌ها یک تجربه‌ی منحصر بفرد خواهد بود.

5

Bak Kut Teh

این غذا یک سوپ چینی است که در مالزی، سنگاپور، چین و تایوان در وعده‌ی صبحانه خورده می‌شود. این غذا از دنده‌ی گوشتی درست می‌شود که با انواع سبزیجات و ادویه‌ها مانند دارچین، میخک، رازیانه و سیر مزه‌دار شده‌اند. این غذا را اغلب با برنج یا نودل سرو می‌کنند. بهترین نوع این غذا را در مالزی در Klang می‌توانید بخورید. مسلمانان نوع حلال این غذا را استفاده می‌کنند که در آن از گوشت مرغ استفاده شده است.

6

Cendol

هیچ چیز به اندازه‌ی Cendol خنک تشنگی شما را برطرف نمی‌کند. مشخصه‌ی این غذا Cendol رنگ سبزی است که از آرد برنج و برگ pandan درست شده است. دیگر مواد این دسر شامل شکرنارگیل، شیرنارگیل، لوبیا قرمز و شیر می‌باشد. معروف‌ترین این دسر در پنانگ تهیه می‌شود.

7

Char Kway Teow

این غذا از مشهورترین غذاهای مالزی است. ماده‌ی اصلی این غذا برنج سرخ شده با سس سویا، چیلی، میگو، جوانه‌ی لوبیا، پیازچه‌ی چینی و تخم مرغ می‌باشد. معروف‌ترین این غذا در پنانگ تهیه می‌شود.

8

Chicken Rice (برنج با مرغ)

این غذا از مشهورترین غذاها در مالزی است و در نقاط مختلف به شکل‌های متفاوت طبخ می‌شود. معمولا در کنار آن خیار، سس فلفل قرمز خانگی و زنجبیل کوبیده شده به‌همراه سیر و سس سویا و دربرخی مناطق جوانه لوبیا و برنج زرد سرو می‌شود.

9

همکاران ما