جزییات تور

24 ساعت در بمبئی

۲۴ ساعت مطمئنا زمان کافی برای گشت و گذار در مراکز زیبای این شهر نیست، نکاتی که ما در اینجا آوردیم به شما کمک می‌کند تا از زیبایی‌های این شهر استفاده کنید : صبح‌های آرام با چای، انواع قهوه، اسنک‌های محلی و شب‌های به‌یاد ماندنی. برای اینکه بیشترین استفاده را از یک روز کامل ببرید، بهتر است که یک تاکسی  بگیرید.

bam 1

صبح را در Bandra بگذرانید

قبل از طلوع خورشید، عطر و طعم نان تازه از نانوایی A One در خیابان Hill برمیخیزد. یک ظرف شیرینی و مافین‌های دارچینی بخرید تا شما را در این گشت همراهی کند. صبح‌ها بهترین زمان برای گشت و گذار است. به بازدید مناطقی بروید که قدمتی بیشتر از ۲۰۰ سال دارد.

برای نوشیدن چای به کافه‌های خیابان Hill و Yoga House بروید. همچنین کافه‌ی Salt Water یک بشقاب با انواع املت، پنکیک و غیره سرو می‌کند.

 

bam 2

ظهر به قلب شهر بمبئی بروید

بمبئی بزرگترین زاغه نشینی‌ها در جهان را دارد. همچنین می‌توانید به کارگاه‌ها و دباغ خانه ها سری بزنید. برای بازدید از فروشگاه‌های چرم با انواع کیف، کت و کمربند، یک تاکسی برای خیابان Sion Bandra Link بگیرید.

محل بازدید بعدی مستعمره‌ی Washermen در کنار ایستگاه قطار Mahalakshmi است. در کنار ایستگاه با مردمی که از روگذر مجاور از پله‌ها پایین می‌روند، همراه شوید. در سمت چپ، ملافه‌های سفید، لباس‌های خشک و بوی شدید مواد شوینده را حس خواهید کرد. از داخل این مکان بازدید کنید تا پروسه‌ی شستو، کوبیدن لباس‌ها بر روی سنگ لباسشویی، خشک و بسته‌بندی کردن و ارسال آن‌ها به هتل‌ها را از نزدیک مشاهده کنید. ممکن است ملافه‌های هتل خود را نیز اینجا ببینید. اگر ساعت ۱۱ قبل از ظهر اینجا باشید، ارائه‌ی غذا با یک سیستم دقیق به هزاران کارگر را مشاهده خواهید کرد.

سپس به مقبره‌ی مرمری سفید Haji Ali بروید. در کوچه پس‌کوچه‌های بازار Chor Bazaar و Mutton Bazaar مهارت چانه‌زنی خود را به‌کار برید که در آن انواع پوسترهای قدیمی بالیوود، چرخ‌های خیاطی زنگ زده، قطعات یدکی و حتی مبلمان بفروش می‌رسد. روزهای جمعه ساعت ۴:۳۰ اشیای دزدی در اینجا بفروش می‌رسد اما بازار به‌طور معمول از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۷:۳۰ عصر هر روز باز است.

 

bam 3

بعدازظهر را در منطقه‌ی Fort Area سرکنید.

اگر می‌خواهید به‌موقع به غذاهای اصلی پارسی و ایرانی در Britannia (خیابان Sprott ) با بیش از یک قرن قدمت برسید، از بازار زودتر خارج شوید. در مسیر از تاکسی بخواهید تا شما را به میدان Azad Maidan ببرد که در آنجا می‌توانید بازی کرکیت را ببنید.

bam 4

در غذاخوری‌های Britannia می‌توانید sali boti (گوشت)، berry pulao (غذای برنجی)، patra ni macchi (ماهی بخارپز) و dhansak (کاری) میل کنید.

منطقه‌ی Fort متشکل از ساختمان‌هایی به سبک استعماری است که اکنون به اداره‌جات تبدیل شده است. در مسیر می‌تواند از کنار فواره‌های Flora به سمت Kala Ghoda بروید و از موزه‌ی هنری جهانگیر بازدید کنید.

bam 5

شب در کناره‌ی دریا

با تاکسی به منطقه‌ی شیک Colaba بروید. می‌توانید از نانوایی Theobroma براونی شکلاتی تهیه کنید. فروشگاه‌های این خیابان طبق مد روز و زیبا است. پس از آن عازم Marine Drive بروید. این منطقه مورد علاقه‌ی قرارهای دوستان، گردش زوج‌های جوان و فروشندگان چای است. همچنین برای رفع خستگی در هتل بین‌المللی Intercontinental ماساژ maalish walas (ماساژ پا و سر) دریافت کنید. شب خود را با خوردن یک بستنی منحصر بفرد مانند خود شهر بمبئی در Bachelorr به اتمام برسانید.

bam 7

همکاران ما