جزییات تور

5 مکانی که خورشید در آنها هرگز غروب نمی‌کند

یک طول روز ۲۰ تا ۲۴ ساعته در یک دوره‌ی زمانی طولانی که به نسبت نزدیکی و دوری به قطب متفاوت است، اساسا بدین معناست که در این منطقه‌ها هفته‌ها و ماه‌ها هوا روشن و آفتابی است. واضح است که این منطقه‌ها دارای موقعیت جغرافیایی خاصی بوده و به دو قطب زمین نزدیک هستند. این پدیده به این دلیل اتفاق می‌افتد که زمین حدود ۲۳ درجه از محور اصلی خود مورب‌تر است و در نقطه‌ی قطب شمال و قطب جنوب خورشید فقط یکبار در هر سال طلوع و غروب می‌کند.

 

این پدیده به این دلیل  که در قطب شمال زندگی و سکونت وجود دارد، بیشتر در این منطقه مشاهده می‌شود. اگرچه این حالت در قطب جنوب هم اتفاق می‌افتد، اما چون سکونتی در آنجا وجود ندارد، تنها بوسیله‌ی آزمایش‌های علمی و ماجراجویی‌های عجیب اثبات شده است. حداکثر زمان‌بندی این پدیده بدین صورت است : در قطب جنوب خورشید در ۲۱ سپتامبر طلوع کرده و تا ۲۲ مارچ سال بعد غروب نمی‌کند. در قطب شمال، خورشید در ۲۲ مارچ طلوع کرده و در ۲۱ سپتامبر همان سال غروب می‌کند.

 

کشورهای زیادی هم مرز و یا درون قطب شمالی واقع شده‌اند، برخی از آنها بخش‌های شمالی کانادا، گرین‌لند، فنلاند، نروژ، سوئد، روسیه، آلاسکا و ایسلند هستند.

 

آیا می‌خواهید سفر خود را برای جاهایی تنظیم کنید که خورشید در آنجا غروب نکرده و پس از نیمه شب نیز در آسمان است؟ پس متن زیر را بخوانید تا برخی از این مکان‌ها را بهتر بشناسید :

نروژ

با توجه به عرض جغرافیایی بالای نروژ، تغییرات فصلی بزرگ در روز روشن وجود دارد. در طول ماه‌های تابستان یا از اواخر می تا اواخر جولای، خورشید هیچ‌گاه به‌طور کامل به زیر افق در مناطق شمال دایره قطبی نمی‌رود و به این دلیل به نروژ “سرزمین خورشید در نیمه شب” می‌گویند و در بقیه‌ی کشور نیز حدود ۲۰ ساعت در روز نور خورشید وجود دارد. پس اگر می‌خواهید یک روز روشن کامل را تجربه کنید به بخش‌های شمالی نروژ سفر کنید. برای این‌کار می‌توانید یک تور گردشی شامل قایقرانی در دریا، ماهیگیری، گلف، و گشت با کشتی کروز در خورشید در نیمه شب را رزرو کنید.

5

ایسلند

 

کشوری مملو از مناظر متنوع و زیبا و آسمانی شفاف که در آنجا می‌توانید به تماشای آبشارها، آتشفشانها، یخچالهای طبیعی و آبفشان‌ها بروید و همین‌طور از گردشهای دسته جمعی و غواصی لذت ببرید. بعلاوه سوار اسب‌های ایسلندی شده و در نیمه شب در یکی از ۶۵ زمین موجود،گلف بازی کنید.

4

 کانادا

 

در فصل تابستان در اینوویک و سرزمین های شمال غربی، حدود ۵۰ روز کامل نور خورشید وجود دارد! ماهیگیری و شکار؛ شرکت در فستیوال هنری Great Northern (که هر ساله در اواسط جولای برگزار می‌شود)، بازی گلف در توندرا، شرکت در برنامه‌های تفریحی خورشید در نیمه شب (که در تعطیلات آخر هفته نزدیک به تابستان اجرا می‌شود)، برخی از فعالیت‌هایی است که در هنگام سفر به این منطقه می‌توانید از آن لذت ببرید.

3

سوئد

 

در کشور سوئد و در پایتخت آن یعنی استکهلم می‌توانید غروب خورشید در نیمه شب و طلوع دوباره‌ی آن در ۴:۳۰ صبح را مشاهده کنید. استکهلم متشکل از ۱۴ جزیره است و در این نقطه است که دریاچه‌ی Malaren به دریای بالتیک می‌پیوندد، از اینرو ۳۰% از راههای ارتباطی شهر از طریق آب است. برای دیدن خورشید در نیمه شب می‌توانید به قایق سواری بروید.

 

اسکانسن یکی دیگر از شهرهای سوئد و نمونه‌ای از خانه‌های قدیمی، مردم تاجر و صنعتگر قرن نوزدهم است. این شهر همچنین بزرگترین موزه‌ی فضای باز در جهان را دارد. برای بازی گلف در نیمه شب به Bjorkliden بروید. همچنین وقتی در سوئد هستید، کوه‌نوردی شبانه در پارک ملی Lapporten یا Abisko را تجربه کنید.

2

 فنلاند

 

اسکی، دوچرخه سواری، صخره نوردی و پیاده روی از جمله فعالیت‌های هیجان انگیزی است که می‌توانید در نور خورشید در نیمه‌شب‌های فنلاند انجام دهید. می‌توانید سفر خود به فنلاند را در طول پایان تعطیلات رسمی فنلاند در وسط تابستان، برنامه‌ریزی کنید (در طول ماه‌هایی که خورشید غروب نمی‌کند)  مردم در طول این ماه‌ها آتش روشن کرده و به قایقرانی و ماهیگیری می‌روند.

37dd082a54faa5eece242e8184062611

همکاران ما