ویزای شینگن – اخذ ویزای شینگن – مدارک لازم ویزا شینگن

با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای اروپایی عضو منطقه شینگن هستند، اما هنوز هم ویزای شینگن دارای ارزش و اعتبار بسیار بالایی در سراسر نقاط جهان برای تردد در مرزهای منطقه شینگن می باشند. در ادامه با ارمغان آفاق ایرانیان همراه باشید تا اطلاعات کاملی را درباره اخذ ویزای شینگن در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم. همچنین اگر تمایل دارید تا ویزای شینگن خود را از آژانس معتبر ارمغان آفاق ایرانیان آماده ارائه خدمات لازم برای ویزای شینگن می باشد.

هزینه رزرو بلیط جهت وقت سفارت ۱۵۰٫۰۰۰ تومان می باشد

جهت رزرو با شماره ۲۳۳۴ ۶۹۸ ۰۹۳۸ تماس حاصل فرمایید

شینگن در اصطلاح به چه معنا است؟

به منطقه‌ای در اروپا که ۲۶ کشور حاضر در آن، نیازی به پاسپورت و سایر محدودیت‌های مرزی برای تردد اتباع خود ندارند، به اصطلاح “شینگن” گفته می شود. از همین رو، کشورهای متعهد در شینگن یک واحد به شمار می آیند و محدودیتی برای اتباع آن کشورها وجود ندارد. درست است که کشورهای عضو شینگن برای ورود و خروج اتباع خود در مرزها محدودیتی ایجاد نکرده اند، اما در قبال تردد سایر اتباع که ملزم به اخذ ویزا هستند، سخت گیری‌ها و پیگیری‌های خاص خود را دارند.

شینگن چیست؟

با توجه به افزایش تردد گردشگران ایرانی به کشورهای عضو منطقه شینگن، ویزای شینگن به اصطلاحی رایج و پر استفاده تبدیل شده است. کشورهایی نظیر اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختن اشتاین همان ۲۶ کشور عضو پیمان شینگن می باشند.

خوب است بدانید که در وبسایت رسمی شینگن از این منطقه بعنوان گسترده ترین منطقه جهانی بدون نیاز به پاسپورت یاد شده است. این منطقه در سال ۱۹۸۵ طی یک پیمان نامه بین المللی در کشور لوکزامبورگ در جهان خلق شد. بر اساس این قرارداد، ۲۲ کشور عضو اتحادیه اروپا و ۴ کشور عضو در انجمن تجارت اروپا بعنوان یک مجموعه واحد در منطقه شینگن عمل می کنند. گفته می شود ۴ کشور عضو انجمن تجارت آزاد اروپا دارای جمعیت ۴۲۰ میلیون نفری در محدوده‌ای به مساحت ۴،۳۰۰،۰۰۰ کیلومتر مربع می باشد.

با ویزای شینگن کجا میشه رفت؟

اکنون که قصد دارید تا ویزای شینگن را دریافت کنید، خوب است بدانید که نام این نوع از ویزا، برگرفته از دهکده‌ای ای در لوکزامبورگ می باشد. در واقع شینگن همان نقطه‌ای است که مرز این کشور با آلمان و فرانسه تلاقی می‌ کند. هم اکنون و هر ساله، محدود شنگن به تنهایی از محدود اروپا پذیرای ۱٫۲۵ میلیارد بازدیدکننده می باشد. بنابر به روز ترین و جدید ترین اطلاعات، کشورهای زیر ملزم به دریافت ویزا شینگن برای ورود به منطقه شینگن می باشند:

افغانستانآنگولافیلیپین بلاروسایرانسیرالئون
گابنغنابحرینهندعربستان سعودیبوتسوانا
عمانپاپوآ گینه نوگویانرواندابوتانسومالی
گینهارمنستانقطراندونزیعراقبورکینافاسو
الجزایرفلسطینبنگلادشبلیزسنگالقزاقستان
گامبیاآذربایجانهائیتیسائوتومه و پرنسیپبولیویآفریقای جنوبی
پاکستانگینه بیسائوروسیهبنینجامائیکااردن
برمه/ میانمارکنیاسودان جنوبیبوروندیبوروندیسریلانکا
کامبوجکویتسودانکامرونقرقیزستانسورینام
کاپه‌وردهلائوسسوازیلندجمهوری مرکزی آفریقالبنانسوریه
چادلسوتوتاجیکستانچینلیبریالیبریا
لیبریالیبیتایلندکنگوماداگاسکارتیمور شرقی
ساحل عاجمالاویتوگوکوبامالیتونگا
جیبوتیموریتانیترکیهجمهوری دومینیکنمغولستاناکوادور
ترکمنستانمراکشاوگاندامصرموزامبیکازبکستان
جمهوری گینه استوایینامیبیاویتناماریترهنپالیمن
اتیوپینیجرزامبیافیجینیجریهزیمباوه
کره شمالیماریانای شمال

خوب است بدانید که در میان شهروندان لیست ذیل در صورتی که در طول سفر خود نیاز به توقف در فرودگاه‌های حوزه شنگن دارند، ضروری است تا ویزای ترانزیت فرودگاهی شینگن جهت تعویض هواپیمای خود از یکی از فرودگاه‌های این حوزه هستند.

  • بنگلادش
  • کنگو
  • افغانستان
  • اریتره
  • اتیوپی
  • غنا
  • ایران
  • عراق
  • نیجریه
  • پاکستان
  • سومالی
  • سریلانکا

ویزای شینگن چیست؟

با توجه به توضیحاتی که در قسمت‌های پیش دادیم، گردشگران ایرانی برای تردد به منطقه شنگن نیاز به دریافت ویزای شینگن دارند. در حقیقت این ویزا اجازه ورود به ۲۶ کشور عضو پیمان شنگن را به ما می دهد. همانطور که می دانید، ویزا در مدت زمان خاصی و شرایط مشخص شده، دارای اعتبار قانونی است. به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که ماهیت و هدف سفر شما عزیزان مشخص می کند تا مدت اعتبار و نوع ویزا شینگن شما چگونه باشد. برای مثال، هدف از سفر به منطقه شینگن می تواند برای مسافرت با تورهای توریستی باشد یا می تواند در جهت فعالیت‌های تجاری یا تنها توقفی چند ساعتی در کشورهای عضو این پیمان باشد. در همین راستا خوب است بدانید که ویزا شینگن می تواند توسط هر یک از کشورهای عضو پیمان شینگن صادر شود و اعتبار قانونی خواهد داشت. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که شما عزیزان با دریافت ویزای شینگن ملزم به رعایت شرایط مذکور می باشید.

چند نوع ویزا شینگن داریم؟

همانطور که بیان کردیم، هدف و ماهیت سفر شما مشخص می کند که برای چه نوع ویزای شینگن اقدامات لازم را انجام دهید. به احتمال زیاد متوجه شده اید که نوع ویزا، مدت اعتبار قانونی آن را مشخص می کند. بنابراین انوع ویزای شینگن تعیین می کند که نحوه و شرایط رفت و آمد شما به یک یا چند کشور در حوزه شینگن به چه صورت خواهد بود. ویزا شینگن به ۳ نوع کلی ویزا تقسیم می شود.  

  • ویزای اتحادیه شینگن
  • ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای
  • ویزای ملی

ویزای اتحادیه شینگن

ویزای گردشگری اروپا نام دیگر ویزای شینگن است. با ویزای اتحادیه شینگن می توانید هر ماه یکبار به مدت حداکثر ۹۰ روز به کشورهای عضو پیمان شنگن سفر کنید و اجازه اقامت قانونی در آن‌ جا داشته باشید. توجه داشته باشید که مدت زمان اعتبار قانونی ویزای شینگن از بدو ورود فرد به این منطقه محاسبه خواهد شد. در ادامه همراه ما باشید تا هدف متقاضی از مسافرت به کشورهای اعضای منطقه شنگن، ویزای اتحادیه شینگن به دسته A و B و C تقسیم می شود که مسلما یکی از آن‌ها به متقاضی تعلق می گیرد.

ویزای شینگن نوع A

این نوع ویزا مختص ترانزیت فرودگاهی است. ویزای شینگن نوع A اجازه می دهد تا فرد بتواند در یکی از فرودگاه‌های منطقه شینگن پرواز خود را تغییر بدهد و به منطقه‌ای خارج از شنگن سفر کند. توجه داشته باشید که با دریافت ویزای A اتحادیه شینگن به هیچ وجه نمی توانید از فرودگاه این منطقه خارج شوید و این نوع از ویزا اتحادیه به تنهایی برای استفاده از یکی از فرودگاه‌های شنگن می باشد. بطور خلاصه بگوییم که متقاضی ویزای شینگن A فقط و فقط مجاز است تا توقف و انتظار برای تغییر هواپیما در محدوده ترانزیت فرودگاهی شینگن و خارج از آن است.
ممکن است برای شما این سوال هم پیش آمده باشد، اما اگر در طول سفرتان به منطقه شنگن نیاز دارید تا در چند فرودگاه این منطقه توقف نمایید، می بایست نوع دیگری از ویزا شینگن را دریافت نمایید. در این شرایط ویزای مناسب برای توقف در چندین فرودگاه، ویزا شینگن نرمال تایپ سی است. چرا که با توقف چندین پرواز در محدوده شنگن یعنی جزو پروازهای داخلی این محدوده محسوب می شوید و نیاز دارید تا ویزای نرمال شینگن تایپ C را اخذ کنید. حتما به این نکته نیز توجه داشته باشید که نیاز به تغییر پرواز خود از یک فرودگاه شینگن دارید و می بایست به فرودگاه دیگری در همان منطقه بروید، باز هم واجد دریافت ویزای ترانزیت شینگن نمی باشید. در این شرایط می بایست تا ویزای نرمال شینگن نوع C را دریافت نمایید.

در فهرست زیر نمونه‌های بارزی را می بینید که شما واجد دریافت ویزای ترانزیت شینگن نمی باشید:

  • فرد متقاضی دارای ویزای دارای اعتبار حوزه شنگن، اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی اروپا، ژاپن، کانادا و یا آمریکا باشد.
  • فرد متقاضی، دارنده اقامت معتبر صادر شده از محدوده شنگن، اتحادیه اروپا و منطقه‌های اقتصادی EU وEEA ، کانادا، ژاپن، جمهوری سن مارینو، شهرداری آندورا و یا ایالت‌های متحده آمریکا باشد.
  • فرد متقاضی دارای یک عدد پاسپورت دیپلماتیک باشد.
  • فرد متقاضی عضو یک خانواده از اتحادیه اروپا و یا شهروند کشور سوئیس باشد.
  • فرد متقاضی جزو پرسنل پرواز تحت قرارداد کنوانسیون شیکاگو در هواپیمایی بین‌المللی باشد.

ویزای شینگن نوع B

ویزای نوع B نیز نوعی ویزای ترانزیت است که پیوست آن به پاسپورت باعث می شود تا فرد این اجازه را داشته باشد تا حداکثر ۵ روز با خودرو یا قطار از کشورهای محدوده شینگن عبور کند و به کشوری خارج از این محدوده برود.

در صورتی که نیاز دارید تا در طول سفرتان، محدوده ترانزیت بین المللی را ترک کنید و به محدوده شینگن وارد شوید، یک نمونه دیگر از فعالیت‌هایی که افراد می توانند تا برای دریافت ویزای شینگن نوع ب اقدام نمایند، می باشد. برای مثال اگر ادامه سفر شما با قطار یا هواپیما برای ساعات ابتدایی صبح بوده و شما نیاز دارید تا شب را در اقامتگاه بمانید و استراحت نمایید، می بایست ویزا شینگن نوع B را دریافت نمایید. توجه داشته باشید تا در این موارد خاص حتی اگر با هواپیما تردد داشته باشید نیز می بایست ویزای شینگن نوع B را دریافت نمایید.

ویزای شینگن نوع C

اگر به دنبال ویزای کوتاه مدت برای سفر به محدوده شینگن می باشید، می بایست ویزای شینگن نوع C را دریافت نمایید. متقاضی این نوع ویزا می تواند در حین مراحل دریافت ویزای شینگن، برای اهداف سفر خود همانند اهداف گردشگری، رویداد ورزشی، رویداد فرهنگی و بازدید از اعضای عضو پیمان شینگن برای اقامت خود برنامه ریزی داشته باشند. با توجه به تنوع اهداف مسافران برای دریافت ویزای شینگن نوع C، سه نوع تقسیم بندی برای آن وجود دارد.

  • ویزای سینگل شینگن یا ویزای یک بار ورود
  • ویزای دوبار ورود شینگن
  • ویزای مولتیپل شینگن یا ویزای چند بار ورود

ویزای سینگل شینگن

همانطور که از نام این نوع ویزا پیدا است، ویزای سینگل شینگن یعنی این ویزا مختص یک بار ورود به کشورهای منطقه شینگن می باشد و به محض خروج از محدوده، دیگر ویزای سینگل دارای اعتبار نیست و منقضی خواهد شد. مسلم است که جابجایی میان کشورهای عضو پیمان شنگن در این نوع ویزا مشکلی نخواهد داشت.

ویزای دوبار شینگن

ویزای دوبار شینگن با ویزای سینگل تفاوت آنچنانی ندارد. چرا که در بسیاری از شرایط فرد دارنده ویزای دوبار شینگن می بایست در بازه ۱۸۰ الی روزه تا تاریخ پایان اعتبار ویزا، دوبار به کشورهای ناحیه شینگن تردد داشته باشد. دقت کنید که محدودیت‌ها و شرایط زمانی برای این فرصت فقط و فقط ۲ بار می باشد.

ویزای مولتی شینگن

افرادی که متقاضی دریافت ویزای شینگن هستند، می توانند بارها و بارها بدون محدودیت به کشورهای محدوده شینگن رفت و آمد داشته باشند. البته تنها یک شرط برای تردد در این حوزه وجود دارد. این بدان معنی است که تردد و اسکان در کشورهای عضو پیمان شنگن به مدت حداکثر ۹۰ روز به ازای هر ۶ ماه از سال این مجوز را دارند. طبق محاسبه معمول مدت اعتبار ویزا، اعتبار ویزای مولتی شینگن به محض ورود به خاک کشورهای این منطقه محاسبه خواهد شد.

راهنمای دریافت ویزای مولتی شینگن

در تقسیم بندی ویزای مولتی شینگن نوع C ، سه نوع ویزای سینگل یا یکبار ورود ، ویزای دوبار ورود و ویزای چند بار ورود یا ویزای مولتی شینگن در زیر مجموعه آن قرار می گیرند. ویزای مولتی شینگن دارای اعتبار بلند مدت است و از نام آن پیدا است که برای دانشجویان، تجار و کسانی که در طی سال چندین بار به شنگن سفر می کنند، صادر می گردد. به بیانی دیگر، برای دریافت ویزای کار، تحصیل و .یزای توریستی، ویزای مولتیپل دریافت نمایید.

مزیت دریافت ویزای مولتیپل را بیشتر بدانید

مهم ترین ویژگی دریافت ویزای مولتیپل این است که این ویزا از نوع روادید شینگن می باشد. از همین رو نیازی ندارید تا برای هر بار سفر به این محدوده به سفارت مراجعه کنید و مراحل دریافت آن را پشت سر بگذرانید. بطور خلاصه بیان می کنیم که با یکبار درخواست برای دریافت ویزای مولتیپل می توانید چندین و چند بار به شنگن سفر کنید. علاوه بر این، افرادی که قصد دارند به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند و برای رفتن به آن‌جا، نیاز به تردد چند باره دارند، دریافت ویزای مولتیپل بسیار بسیار گزینه مناسبی است. خیلی خوب است بدانید که با درج مهر ویزای مولتی، اعتبار پاسپورت شما در سطح بالایی قرار می گیرد و

ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای شینگن

این نوع ویزای اعتباری شینگن موقت است که جهت شرایط و دلایل خاص و با درخواست فرد متقاضی صادر می گردد. برای مثال دلایل انسان دوستانه یکی از متداول ترین شرایطی است که می توان برای دریافت ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای شینگن اقدام نمود. الصاق این نوع ویزا به پاسپورت بدان معنا است که فرد فقط و فقط می تواند به همان کشوری که عضو پیمان شنگن بوده اند تردد نمایند و نمی توانند در سایر کشورهای عضو قرار داد شنگن تردد داشته باشند. همچنین دریافت این نوع ویزا برای تعامل انسان دوستانه با پناهندگانی است که بدون بهمراه داشتن مدرک معتبر برای ورود به این کشورها اقدام کرده اند.
لبته در نظر داشته باشید که این نوع از ویزا بنا به صلاحدید و سیاست‌های آفیسر متغیر می باشد و می تواند بصورت ویزای ترانزیت یا ویزای کوتاه مدت برای فرد درخواست کننده صادر گردد.

ویزای ملی یا ویزای نوع D شینگن

بسیاری از گردشگران ویزای ملی را با نام ویزای دی هم می شناسند. این نوع از ویزا فقط و فقط برای کسانی صادر می شود که برای تحصیل، کار و یا اقامت دائمی تصمیم دارند تا در محدوده شنگن اقامت داشته باشند. در حقیقت ویزای ملی شنگن برای افرادی صادر می شود که برای هدفی خاص از جمله تحصیل و اقامت قصد دارند تا بصورت طولانی مدت در یکی از کشورهای اروپایی اقامت داشته باشند و در نهایت پس از اتمام تحصیل یا کار به کشور خود باز گردند.

ویزای سینگل نوع D شینگن

افرادی که تصمیم دارند برای استفاده از خدمات درمانی به کشورهای اروپایی سفر کنند و پس از استفاده از خدمات درمانی به کشور خود بازگردند، بهترین گزینه مناسب برای تردد، استفاده از ویزای سینگل نوع د شینگن است. همانطور که از نام این ویزا پیدا است، ویزای سینگل نوع د شینگن تنها برای ورود یک بار به کشورهای محدوده شنگن اعتبار دارد.

ویزای مولتی نوع D شینگن

ویزای چند بار ورود نامی است که مسافران ایرانی به این نوع ویزای شینگن داده اند. برای اینکه هر فرد بدون نیاز به پیگیری برای دریافت ویزای دیگری می تواند به تمامی کشورهای عضو پیمان شنگن سفر کند و مانعی برای تردد وی وجود نداشته باشد. برای مثال افراد زیر می توانند ویزای مولتی نوع د شینگن را دریافت نمایند:

  • دانشجویان اتباع خارجی که جهت پیگیری پروژه‌های پژوهشی و فعالیت‌های علمی برای حضور در مدت مشخصی به کشورهای شنگن سفر می کنند.
  • دانشجویانی که در دانشگاه‌های بین المللی در حال تحصیل هستند و برای آغاز تحصیل تمام وقت قصد دارند تا در یکی از کشورهای عضو پیمان شنگن تحصیلات خود را ادامه دهند. از همین رو برای این افراد ویزای یک ساله صادر می شود که امکان تمدید آن نیز وجود دارد.
  • فعالیت‌های علمی و پروژه‌های تحقیقاتی که در مرکزهای تحقیقاتی و موسسه‌های معتبر پژوهشی کشورهای عضو پیمان شنگن، این ویزا با بررسی دقیق سوابق علمی، فعالیت‌های تحقیقاتی و سابقه اعضای خانواده فرد متقاضی صادر می گردد.
  • افراد دارای تخصص در زمینه‌های علمی که برای به اشتراک گذاشتن تخصص و علم خود به محدوده شنگن سفر می کنند. ورزشکاران، هنرمندان یا هر حرفه و تخصصی دیگر در این دسته‌بندی قرار می‌ گیرند.
  • موارد اضطراری که شامل شرایط حاد و وخیم پزشکی که افراد نتوانسته اند پیش از اتمام مهلت اعتبار ویزای ملی و برای مدتی معین، محدوده شینگن را ترک نمایند.

بهتر است هنگام دریافت ویزای شینگن، سفارتی را انتخاب نمایید که تصمیم دارید تا بیشترین زمان سفر خود را به آن اختصاص دهید.  

دریافت ویزای شینگن

بعد از شناخت انواع ویزای شینگن حالا نوبت به مراحل دریافت ویزای شینگن می رسد. پرداخت هزینه شینگن اولین مرحله دریافت ویزای شینگن است. در همین راستا خوب است بدانید که هزینه ویزای شینگن قابل استرداد نمی باشد و شما ملزم هستید تا پیش از تهیه این ویزا، بخوبی همه پارامترها را برای هدف سفرتان بررسی نمایید. از طرفی خوب است بدانید که هزینه ویزا شینگن به سن فرد متقاضی، نوع ویزای شینگن فرد درخواست کننده و شرایط وی بسیار وابسته می باشد و نمی توان برای همه افراد یک قیمت نهایی و دقیق برای دریافت ویزای شینگن ارائه نمود.

چه کسانی بیمه ویزای سفر شینگن دریافت می کنند؟

قدم بعدی که برای دریافت ویزای شینگن می بایست انجام دهید، دریافت بیمه ویزای سفر شینگن است. منطقه شنگن هم مانند هر نقطه گردشگری در سراسر دنیا برای اتباع خارجی، برای سفر به بیمه مسافرتی نیاز دارد. اما از آن‌جا که نام آن منطقه شنگن است، به بیمه‌های مسافرتی ان، بیمه ویزای شینگن می گویند. برای همین هر کسی که قصد دارد تا موقتا به محدوده شنگن سفر کند، می بایست از کشور درخواست کننده ویزا، بیمه مسافرتی با اعتبار مدت زمانی که می خواهد سفر کند، بیمه خریداری نماید. این بیمه باید بگونه‌ای باشد که در سراسر محدوده شینگن دارای اعتبار قانونی باشد و تمام مدتی که مسافر قصد دارد در این منطقه اقامت داشته باشد یا ترانزیت شود، تحت پوشش کامل آن قرار بگیرد. حداقل مبلغ تحت پوشش می بایست ۳۰ هزار یورو باشد.

شرایط دریافت ویزای شینگن

دانستن معیارها و پارامترهای مختص دریافت ویزای شینگن پیش از دریافت آن بسیار ضروری است. شرایط اخذ ویزای شینگن در واقع بدان معنی است که شرایط و معیارهای ضروری برای دریافت ویزای شینگن را فرد درخواست کننده دارد یا خیر. در همین راستا خوب است بدانید که سفارت خانه‌های اروپایی هر کشور، شرایط ویژه‌ای را برای متقاضیان ویزای شینگن در نظر گرفته است. البته کشورهایی وجود دارند که قوانین و ضوابط آن‌ها برای اخذ ویزای شینگن یکسان است و تفاوت آنچنانی وجود ندارد. مهم ترین مواردی که کارشناسان متخصص دریافت ویزای شینگن ارمغان آفاق ایرانیان در جهت بررسی شرایط ویزای شینگن مورد توجه قرار می دهند:

  • مدارک متقاضی
  • شرایط سنی متقاضی (سفارت‌های اروپایی در قبال افراد مجرد زیر ۳۰ سال که سابقه سفر به اروپا نداشته‌اند، سخت گیری بیشتری اعمال می‌کنند)
  • سابقه سفر متقاضی

خوب است بدانید که بررسی‌ها برای افزایش شانس درخواست کننده برای دریافت ویزا می باشد و هیچ گونه منعی برای ادامه روند پیگیری ویزای شینگن وجود ندارد. برای نمونه فردی که مجرد است و کمتر از ۳۰ سال سن دارد و تا کنون به هیچ یک از کشورهای اروپایی سفر نکرده است و مدارک قانونی و معتبری برای سفر به شنگن ندارد، با اینکه مانعی برای دریافت ویزای شینگن ندارد، اما شانس دریافت ویزای شینگن آن کم می باشد. بنابراین بررسی شرایط فرد متقاضی پیش از دریافت ویزا برای افزایش موفقیت پرونده است. با توجه به قوانین قوانین تعیین شده از سوی سفارت‌های دریافت ویزای شینگن، موارد ذیل ملزم به دریافت این نوع ویزا خواهند بود:

  • می بایست تصمیم‌تان از سفر مکرر یا سفرهای منظم شما کاملا توجیه پذیر باشد.
  • پیشینه و سوابق شما قابل اطمینان و دارای صحت و اعتبار کافی باشد.
  • سطح و جایگاه اقتصادی شما در کشور مبدا قابل قبول باشد.
  • قصد شما از ترک محدوده شینگن پیش از پایان اعتبار ویزا توجیه پذیر و قابل استناد باشد.

مراحل درخواست ویزا شینگن

ممتاز ترین ویژگی که می بایست پیش از دریافت ویزای شینگن به ان بسیار توجه داشته باشید، وقت سفارت می باشد. توصیه کارشناسان ما در ارمغان آفاق ایرانیان این است که پیش از هر گونه فعالیتی، برای پر کردن و تکمیل فرم‌های تعیین وقت سفارت هر چه زودتر اقدام نمایند.

مراحل درخواست ویزای شینگن در یک نگاه

  • بررسی مدارک متقاضی توسط کارشناسان بخش ویزا با هدف تایید واجد شرایط بودن
  • پر کردن فرم‌های مربوطه
  • عقد قرارداد با آژانس معتبر ارمغان آفاق ایرانیان
  • درخواست وقت سفارت توسط کارشناسان اجرایی ارمغان آفاق ایرانیان
  • بررسی مجدد مدارک پس از ترجمه و بر طرف کردن نواقص احتمالی
  • ارسال مدارک متقاضی به سفارت توسط کارشناسان اجرایی آژانس ارمغان آفاق ایرانیان
  • انجام انگشت نگاری توسط متقاضی

زمان درخواست ویزای شینگن

بنابر اطلاع رسانی کمیسیون اروپایی حداقل ۱۵ روز پیش از آغاز سفرتان می بایست برای درخواست ویزای شینگن اقدام نمایید.

لیست مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن

خوب است بدانید که دانستن مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن از مهمترین و سوال بر انگیز ترین مراحلی است که برای آن مسافران سوال‌های بسیاری دارند. به بیانی دیگر مدارک ارائه شده از سوی متقاضیان نشان می دهد که سرنوشت آن‌ها در مراحل اخذ ویزای شینگن چگونه پیش خواهد رفت. برای مثال ریجکت شدن یا ریجکت نشدن درخواست دریافت ویزا شینگن را تعیین می کنند. پس لطفا این بخش را بارها و بارها بخوانید و مدارک خود را آماده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که مدارکی که آماده می کنید، تعیین کننده ریجکت شدن یا نشدن ویزا شینگن هستند. با ارمغان همراه باشید تا مدارک مورد نیاز ویزای شینگن را مرور کنیم.

  1. تکمیل فرم درخواست ویزا به ازای هر فرد (برای مثال فرم درخواست ویزای شینگن فرانسه)
  2. دو عکس رنگی بیومتریک و مناسب پاسپورت
  3. شناسنامه
  4. پاسپورت با حداقل ۳ تا ۶ ماه اعتبار از زمان شروع سفر، با حداقل ۲ صفحه خالی
  5. مدارک شغلی و استخدام، مدارک و سوابق بیمه تامین اجتماعی
  6. پرینت گردش حساب مالی ۳ ماهه اخیر
  7. نامه تمکن مالی
  8. مدارک ملکی نظیر سند خانه، اجاره‌نامه
  9. مدارک ازدواج و یا سایر مدارک توجیه‌کننده داشتن ارتباط خانوادگی در کشور مبدا
  10. مدارک توجیه کننده هدف از سفر و برنامه سفر دقیق با ذکر جزئیات
  11. بلیط رفت و برگشت پرواز
  12. رزرو هتل و یا دعوت‌نامه دوست و یا اقوام به عنوان میزبان در صورت اقامت در مسکن آنها (به همراه کپی پاسپورت و کارت شناسایی میزبان و مدارک اثبات اقامت وی در حوزه شنگن)
  13. بیمه مسافرتی بین‌المللی با حداقل پوشش درمانی ۳۰٫۰۰۰ یورو برای کشورهای حوزه شنگن
  14. ۶۰ تا ۱۲۰ یورو پول نقد برای هزینه درخواست و هزینه‌های جانبی ویزا

*** چنانچه متقاضی زیر ۱۸ سال باشد به موارد زیر نیز نیاز پیدا خواهد کرد:

  • گواهی تولد
  • رضایت‌نامه یکی از والدین ( در صورتی که تنها با یکی از آنها می‌خواهید سفر کنید)
  • رضایت محضری والدین ( چنانچه قصد سفر بدون همراهی والدین و یا قیم قانونی را دارید)

چنانچه برای اهداف کسب و کار و بیزینس باشد:

  • دعوت‌نامه‌ای از یک شرکت معتبر و مستقر در حوزه شینگن برای شرکت در جلسه، رویداد و یا همایشی مرتبط با کار
  • قراردادها، فاکتورهای پرداخت‌شده و مدارک دیگری که ارتباط کاری شما را نشان دهد
  • گزارش سالانه و سایر مدارکی که فعالیت‌های کاری شرکت را به طور شفاف نمایش دهد
  • قرارداد، مدارک بیمه تامین اجتماعی و دیگر مدارکی که وضعیت فعلی استخدام شما در شرکت را نمایش دهد
  • بلیط شرکت در سمینار کاری که قصد شرکت در آن را دارید

چنانچه برای دانشجویان و دانش‌آموزان باشد:

  • مدرک ثبت‌نام در موسسه آموزشی
  • اثبات ثبت‌نام در کلاسها

توجه داشته باشید که تمام مدارک ذکر شده می بایست توسط دارالترجمه رسمی به زبان مورد درخواست آن سفارت ترجمه شوند. سپس در روز  انگشت نگاری به سفارت تحویل داده شوند. همچنین دقت داشته باشید که ابعاد تصویرها می بایست ۳٫۵ در ۴٫۵ باشد و مدت اعتبار پاسپورت نیز کمتر از سه ماه نباشد. علاوه بر پاسپورت جدید، الزامی است که پاسپورت‌های قبلی را به سفارت تحویل بدهید.

هزینه درخواست ویزای شینگن چقدر است؟

همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، هدف متقاضیان و سن آن‌ها نوع ویزای شینگن را مشخص می کند. بنابراین قیمت ویزای شینگن به این دو عامل بستگی دارد. با توجه به این پارامترها، هزینه دریافت ویزا شینگن اینگونه خواهد بود:

  • متقاضیان ۱۳ ساله و بزرگتر: ۶۰ یورو (در حدود ۷۰٫۷۰ دلار آمریکا)
  • کودکان ۶ تا ۱۲ ساله: ۳۵ یورو (در حدود ۴۱٫۲۴ دلار آمریکا)
  • کودکان ۵ساله و پایین‌تر: بدون هزینه، رایگان

البته در صورتی که دارای تابعیت و شهروندی هر یک از کشورهای زیر باشید، مشمول موافقت‌نامه تسهیل ویزا شده و پرداختی شما به سفارت ۳۵ یورو (معادل ۴۱٫۲۴ دلار آمریکا) خواهد بود:

  • آلبانی
  • ارمنستان
  • بوسنی و هرزگووین
  • کاپه‌ورده
  • یوگسلاوی سابق جمهوری مقدونیه
  • گرجستان
  • مولداوی
  • مونته‌نگرو
  • صربستان
  • روسیه
  • اوکراین
  • آذربایجان

البته در صورتی که قصد دارید تا برای ویزای ملی و طولانی‌مدت درخواست دهید، باید برای اطلاع از هزینه دقیق درخواست ویزای خود با کنسولگری سفارت شینگن در ارتباط باشید. همچنین چنانچه شامل یکی از دسته‌بندی‌های زیر شوید نیازی به پرداخت هزینه ویزای شینگن نخواهید داشت:

  • دانشجویان و مدرسانی که برای تحصیل و مشارکت در دوره‌ای آموزشی قصد بازدید از محدوده شنگن را دارند
  • محققانی از خارج از حوزه شینگن که برای اجرای تحقیقات علمی قصد سفر به حوزه شینگن را داشته باشند
  • نمایندگان سازمانی غیر دولتی و خیرخواهانه که ۲۵ ساله و یا جوانتر هستند و قصد شرکت در رویدادی مرتبط با فعالیت سازمان خود را دارند
  • یکی از اعضای خانواده اروپایی EU/EEA که مشمول قانون Directive 2004/38 شود

باید توجه داشته باشید که در صورت صرف‌نظر از ادامه روند درخواست ویزای شنگن و یا ریجکت درخواست ویزا، هزینه پرداختی متقاضی به وی بازگردانده نخواهد شد.

مدت زمان بررسی ویزا شینگن

زمان لازم برای بررسی و تایید ویزا شینگن به ۲ بخش تقسیم می شود. بخش نخست به زمان بررسی مدارک پیش از ارسال مدارک به سفارت مربوط می شود. بخش دوم نیز مربوط به مدتی است که نیاز است تا مدارک ارسالی شما عزیزان از سوی سفارت بررسی شود.

بطور متوسط زمان لازم و کافی برای بررسی مدارک ویزا شینگن و برطرف کردن کاستی‌های موجود در مجموعه ارمغان آفاق ایرانیان حدود ۲ هفته خواهد بود.

مدت زمانی هم که برای بررسی و تایید نهایی ویزا شینگن طول می کشد، حدودا ۳ هفته خواهد بود.

در واقع از زمان ارسال مدارک ترجمه شده و نهایی به سفارت تا انجام انگشت نگاری توسط متقاضی، تقریبا ۳ هفته زمان خواهد برد.

اعتبار ویزای شینگن چقدر است؟

اکنون که مدت زمان برای ارسال ویزای شینگن را بطور شفاف بررسی نمودیم، نوبت به اعتبار ویزا شینگن می رسد. اطلاعات اشتباهی در این زمینه وجود دارد که حکایت از واضح نبودن این موضوع برای درخواست کنندگان این نوع ویزا است. در این مبحث و در ۸۰ درصد از مواقع، دو تاریخ با هم اشتباه گرفته می شوند. از همین رو، قصد داریم تا با صورتی کاملا ساده به بررسی آن‌ دو بپردازیم.

تاریخ اعتبار ویزا شینگن و تعداد روزهای مجاز برای اقامت دو موضوع کاملا جداگانه هستند که نباید آن‌ها را با هم اشتباه بگیرید. مدت زمان اعتبار هر کدام به ترتیب ۶ ماه و ۳ ماه خواهد بود.

برای واضح شدن این مسئله، یک مثال بیان می کنیم. اگر در روز اول سپتامبر ویزا برای فرد صادر شود، تو قادر است تا انتهای فوریه سال بعد (۱۸۰ روز) همان تاریخ، ویزای فرد دارای اعتبار است. اما تعداد روزهای مجاز اقمات بدان معنی است که افراد دارای این ویزا در مدت ۶ ماه می تواند تا حداکثر ۹۰ روز در کشورهای محدوده شنگن اقامت داشته باشد. دقت داشته باشید که پیش از پایان ۹۰ روز می بایست این نقاط ترک شوند.

یک نکته بسیار بسیار مهم برای افرادی که اولین بار ویزای شینگن را دریافت می کنند این است که کد درج شده برای آن‌ها حداکثر ۱ ماه خواهد بود! این بدان معنی است که این افراد با ویزای اخذ شده تنها می توانند ۱ بار به این منطقه وارد شوند و مدت مجاز اقامت آن‌ها به جای ۹۰ روز، فقط و فقط ۱۵ روز می توانند اقامت داشته باشند.

قیمت و هزینه اخذ ویزای شینگن

نکته‌ای که می بایست در قیمت و هزینه ویزا شینگن دقت داشته باشید، این است که قیمت اخذ ویزا شینگن متغیر خواهد بود. شما می توانید لیست قیمت اخذ ویزا شینگن را در لیست زیر ببینید.

خدماتمسافر
ویزای عادی (هلند، فرانسه، چک، اسپانیا، پرتغال) ۳۵۰ یورو
ویزای مولتی (هلند، فرانسه، چک، اسپانیا، پرتغال) ۴۵۰ یورو
ویزای ایتالیا ۳۵۰ یورو
ویزای مولتی ایتالیا۴۵۰ یورو

همکاران ما