معرفی کامل ورزش فلای بورد – صفر تا صد هیجان

سفر کردن در شهرهای داخل ایران هنوز جذابیت‌ دارد. سفر به شهرهایی که در کنار دریا واقع شده اند، از جاذبه‌های بسیار بیشتری برخوردارند. برای نمونه، تفریح آبی پاراسل در کیش از سرگرمی‌های فریبنده به شمار می رود. همواره گردشگران به دنبال سرگرمی‌های جدید و مدرنی هستند که سطح آدرنالین بدن‌شان را افزایش بدهند. غیر از تفریح آبی پاراسل، ورزش آبی فلای بورد نیز از تفریحات سالمی است که می توانید در شهرهای ساحلی ایران انجام دهید. برای آشنایی با ورزش مهیج فلای بورد با ارمغان همراه باشید.

اگر به ورزش آبی فلای بورد علاقه مند هستید، بخوانید!

قوه‌ی تخیل و رویا پردازی انسان، محدودیت‌ها را کنار می گذارد؛ بطوری که دست یافتن به رویاهای غیر قابل تصور، ممکن می شوند. در سال‌های اخیر، حرکت در آب همانند یک دلفین، یک رویای عجیب، غریب و دور از اجرا به نظر می رسید. اما هم اکنون می توان در ‌آب‌های سواحل بی نظیر قشم همانند یک دلفین، شنا کنید. این تفریح آبی را مدیون فردی به نام فرانکی زاپاتا هستیم. اختراع او باعث شد تا توریست‌ها زیادی، مقصدهای ساحلی را برای سفر انتخاب کنند. بی شک فلای بورد آنقدر جذابیت و هیجان دارد که گردشگران زیادی به دنبال آن هستند.
برای انجام ورزش آبی فلای بورد به جت نیاز دارید. گفتنی است که از گسترش جت‌های مسابقه‌ای در آب‌های سواحل کشورمان چندی نمی گذرد. شخصی که می خواهد همانند دلفین‌ها به بیرون از آب بجهد، باید کار با جت مسابقه‌ای را یاد داشته باشد. برای آموزش نحوه استفاده از فلای بورد لازم است صبر کنید و تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
در واقع این بدون جت اسکی معنا ندارد. با کمک همین جت اسکی می توانید بر روی هوا معلق باشید و با کمک فشار آب بتوانید حرکات نمایشی دیدنی را بالاتر از سطح آب انجام دهید. قدمت این ورزش مهیج و پر طرفدار به سال ۲۰۱۱ باز می گردد. آن زمان در کشور چین، ورزش آبی مهیج فلای بورد به مردم چین نمایش داده شد. پس از آن، فرصتی مناسب برای پخش این فیلم در فضای مجازی فراهم شد تا تمام مردم جهان، از نوآوری سرگرمی‌های آبی مطلع شوند. انتشار این ورزش آبی به همین جا ختم نمی شود. در سال ۲۰۱۲، اولین مدل فلای بورد به مردم جهان معرفی شد و از آن پس استفاده از فلای بورد در تفریحات آبی متداول گردید.

ورزش فلای بورد

با نحوه استفاده از انواع فلای بورد آشنا شوید

اگر مایل هستید که در تفریحات آبی نظیر فلای بورد را در جزیره زیبای قشم و آیب‌های کیش انجام بدهید، نخست باید کار با دستگاه مبتدی فلای بورد را یاد بگیرید. برای بار دوم تاکید می کنیم که ابتدا باید کار با دستگاه فلای بورد مبتدی را یاد داشته باشید تا بتوانید به مرحله نهایی برسید. مرحله نهایی همان استفاده از دستگاه حرفه‌ای فلای بورد است. چه تفاوتی میان فلای بورد مبتدی و فلای بورد حرفه‌ای وجود دارد؟

در دستگاه فلای بورد پیشرفته به اپراتور نیاز نخواهید داشت و خودتان به تنهایی می توانید تعادل، گاز و فشار آب خروجی را کنترل کنید. در اصل تفاوت بین دو دستگاه فلای بورد در کیت الکترونی گازهای آن‌ها است. افرادی که فلای بورد حرفه‌ای ار سوار می شوند، کیت الکترونی را به دستگاه خود افزوده اند تا نازل تعادل دهنده را حذف کنند.

آیا شما از ورزش آبی فلای بورد می ترسید؟

برای انجام ورزش فلای بورد باید بدانید که باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشید. اگر می خواهید برای اولین بار این ورزش مهیج را تجربه کنید، بهتر است با مربیان ماهر و مجرب همراه باشید تا دیگر ترسی از انجام این ورزش نداشته باشید. در ابتدا مربیان ماهر این رشته ورزشی، تمام توضیحات و هر آنچه را که باید از فلای بورد بدانید، برای شما ارائه می کنند. بعلاوه، این مربیان به شما می گویند که چه وسایل ایمنی را باید در حین انجام این ورزش با خود بهمراه داشته باشید. بخاطر داشته باشید که کلاه ایمنی، جلیقه نجات و لباس مناسب از ملزوماتی هستند که حتما باید همراه شما باشد.

ورزش فلای بورد

چه کسانی می توانند از ورزش فلای بورد بهره مند شوند؟

محدوده سنی افرادی که می توانند ورزش آبی فلای بورد را در آب‌های قشم و کیش تجربه کنند، ۱۸ سال به بالا است. بعلاوه این افراد نباید بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی داشته باشند تا در حین انجام ورزش، مشکلی گریبان گیر آن‌ها نشود. البته کسانی که از ترس و دلهره شدیدی از ارتفاع دارند، انجام این ورزش توصیه نمی شود.

ورزش فلای بورد در ایران

از پیشینه فلای بورد در کشور چین و سایر کشورهای جهان گفتیم. در رابطه با ورزش فلای بورد در ایران خوب است بدانید که فلای بورد در سال ۱۳۹۱ به مردم ایران معرفی شد. در یک سال پس از معرفی فلای بورد به ایران، مسابقات کشوری جت اسکی توسط انجمن این ورزش برگزار گردید. در حقیقت، معرفی و عرضه رسمی فلای بورد را می توان به سال ۱۳۹۲ نسبت داد. پس از برگزاری مسابقات فلای بورد، یک نمایش بسیار عالی، جذاب و با هماهنگی کامل در جزیره کیش به نمایش عموم گذاشته شد. به احتمال زیاد، گسترش و محبوبیت فلای بورد در ایران به همین نقطه آغازین باز می گردد. هم اکنون این ورزش آبی در آب‌های خلیج فارس شمال کشور، آب‌های جنوب کشورمان و همچنین دریاچه فشافونیه در تهران برگزار می شود. اگر می خواهید لیست تفریحات آبی کیش را دریافت کنید، کلیک کنید.

ورزش فلای بورد

ورزش آبی فلای بورد در یک نگاه

تلفیق بین جت اسکی، اسکی روی آب و شنا همان ورزش فلای دبی است. اگر جزو آن دسته از گردشگرانی که هستید که دوست دارید درجه آدرنالین بدن‌تان را به اوج برسانید، این ورزش آبی به شما پیشنهاد می شود. این ورزش شباهت بسیاری به شنای دلفین‌ها دارد. هیچ فعالیت یا تفریحی جای غوطه ور شدن در آب و لذت از فلای دبی را نمی گیرد. بی شک لذت انجام این ورزش آبی بیشتر از پیش برای شما آشکار شده است.

همکاران ما