بهترین کافه های خیابانی استانبول

استانبول در میان شهرهای ترکیه از همه پر جنب و جوش تر و فعال تر است. مردم شهر استانبول خوب می دانند که چگونه و چطور استراحت کنند و تفریح‌های مهیج داشته باشند. در کافه‌های دلنشین استانبول می توانید برای یک توقف نسبتا طولانی به نوشیدن قهوه و گشتن با مردم محلی و آشنایی با آنها، به بهترین کافه های خیابانی استانبول بروید. با ارمغان آفاق ایرانیان همراه باشید تا سری به این کافه‌های گردشگر پسند بزنیم.

تور ترکیه استانبول
خرید-آنلاین-پرواز-استانبول
خرید-آنلاین-هتل-استانبول

اسکله امینونو

رفتن به اسکله شلوغی که از جهات چشم اندازهای زیبایی دارد، حس نوستالژی را برای شما یادآوری می کند. اسکله قدیمی امینونو از بهترین کافه های خیابانی استانبول محسوب می شود. این اسکله در ساحل یک جزیره قدیمی قرار دارد که از مزیت‌های بارز اسکله امینونو به شمار می رود. قسمت جذاب اسکله امینونو تنوع بالای ساندویچ‌های ماهی سرخ شده است که برای سرو آنها می توانید در عرشه قایق روی صندلی‌های چوبی و پلاستیکی بنشینید و قایق‌های رنگارنگ و خوشرنگ کنار اسکله را تماشا کنید. دست فروشی‌های متعددی برای فروش ترشی، ذرت، انواع وسیله‌های چرم و اسباب بازی‌های الکترونیک مانند ماشین‌های اسباب بازی الکترونیکی که در بین جمعیت بصورت زیگ زاگ حرکت می کنندِ؛ در کنار این اسکله قدیمی ساحلی وجود دارد.

بهترین-کافه-های-خیابانی-استانبول

شورلولو علی پاشا

مدرسه باغ چای یا شورلولو غلی پاشا متعلق به قرن هجدهم است که فاصله بسیار کمی با ایستگاه تراموای بیازیت دارد. با ورود به این مدرسه، متوجه خواهید شد که پیرمردهای کنار این مسجد، در اینجا به خواندن روزنامه می پردازند و قلیان می کشند. شب‌های آرامش بخشی در کنار مکان شورلولو علی پاشا حس می شود. درختان تاکی که با نور فانوس در میان سیاهی‌های شب دیده می شوند، از جاذبه‌های لذت بخش و اسرار آمیزی است که باعث شده تا این مکان، محلی مناسب برای تجمع جوانان شود. صندلی‌های کوتاه و دوستداشتنی و خوراکی‌های نابی که در این محیط طبخ می شوند، از مزیت‌های خوب و بسیار عالی انتخاب شورلولو علی پاشا است. لازم است بدانید که ساختمان مدرسه باغ چای در استانبول، دو درب دارد که بدلیجات شرقی‌هایی که در این مکان باری فروش گذاشته شده اند، شما را وسوسه می کنند تا برای خرید مراجعه کنید.

بهترین کافه های خیابانی استانبول

کاتمرلر

یک محله کوچک که قهوه خانه و قلیان سرا در مجاورت آن وجود دارد از مزیت‌های انتخاب کاتمرلر بعنوان بهترین کافه‌های استانبول است. هنگام عبور از این کافه در استانبول متوجه خواهید شد که بوی تنباکوی میوه‌ای تمام فضا را پر کرده است و صندلی‌های خوشرنگ چوبی و فانوس‌ها، شما را از خیابان به داخل این کافه می کشاند. کاتمرلز از آن کافه هایی است که مشتری‌های قدیمی فراوانی دارد. مشتری‌های جدید این کافه، همان گردشگرانی هستند که برای بار دوم و شاید هم سوم به استانبول سفر کرده اند. با دیدن غلغله و شلوغی در کاتمرلز جای تعجبی نیست؛ چرا که بسیاری از مشتری‌ها برای تماشای مسابقات فوتبالی که در تلویزیون به نمایش گذاشته می شود، به این کافه می آیند. دست فروشی‌هایی که میوه‌های برش خورده تازه و خشکبار می فروشند، در میان همه‌ی جاذبه‌های کاتمرلر تماشایی‌ تر و دیدنی تر است. حالا که قصد دارید به استانبول سفر کنید، رفتن به کاتمرلر را در لیست تفرجگاه‌های سفرتان بگنجانید.

بهترین کافه های خیابانی استانبول

همکاران ما