قلعه یدیکوله | تور ترکیه استانبول | قیمت تور ترکیه

اگر گردشگر ماجراجویی باشید، حتما نام این قلعه در استانبول را شنیده اید و به گوش هایتان رسیده است که این قلعه از ترسناک ترین قلعه های تاریخی استانبول می باشد. سیاه چال وحشتناک و تاریخی استانبول بعد از فتح قسطنطنیه بنا شد. در دوره های مختلف کاربرد این قلعه متفاوت بوده است، برای مثال در دوره ی عثمانی از قلعه یدیکوله بعنوان گنج ارزشمند و بایگانی مورد استفاده قرار می گرفته است. زندان بانان این قلعه به هیچ کسی رحم نمی کردند و ممکن بود افراد مشهور را هم زندانی کنند. سلطان عثمان دوم، آخرین امپراتور ترابیزوند، دیوید کومنونس، پادشاه جورجیا، کنستانتین برانکووانو از افراد معروف و مشهوری هستند که در طول تاریخ در این قلعه زندانی شدند. پس از فتح قسطنطنیه، مفتح دوم سه برج جدید را به دیوارهای بیزانس افزود و قلعه یدیکوله در سطح دروازه طلایی شکل گرفت.

جهت رزرو پرواز تهران استانبول مستقیم قشم ایر کلیک کنید

بازسازی دروازه طلایی | بازسازی قلعه یدیکوله | تور ترکیه استانبول

قلعه یدیکولی
مشاوره رایگان تور-استانبول ارمغان

برای مشاوره رایگان تورهای ترکیه استانبول ۹۸ و تور استانبول هوایی نوروز ۹۹ روی عکس بالا کلیک کنید

ساخت اولیه ی قلعه یدیکوله به زمان روم یعنی سال های ۳۹۰ باز می گردد. در این زمان هنوز دیوارهای شهر بنا نشده بود و تئودوسیوس ابتدا قوس پیروزی را ساخت. در آن زمان هنوز دیوارهای این شهر ساخته نشده بود و به همین خاطر این قلعه به تنهایی ایستاده بود. نام این طاق از همان اول دروازه طلایی بود که تعداد بسیار زیادی از مسافران آن را درخشان طلا می نامیدند. این قلعه که در قرن ۵ توسط تئودوسیوس دوم ساخته شد، دیوارهای دفاعی بخش جنوبی قسطنطنیه را شامل شدند. قوس ماموت به گیت طلایی معروف می باشد، چون درهای آن از جنس طلا ساخته شده است. کاربرد قلعه یدیکوله در زمانی که عثمانی ها این شهر را فتح کردند، بعنوان محلی برای دفاع، زندانی کردن و اعدام کردن متهمان بود. در سال ۱۴۵۳ سه برج به قلعه یدیکوله اضافه شد و سلطان فاتح سوم از آن برای خزانه داری و زندان استفاده می کرد. خوشبختانه بازسازی های این قلعه تاریخی در سال های اخیر ادامه داشت. شما می توانید برای دیدن دریای مرمره به بالاترین نقطه این برج صعود کنید و نمایی دلپذیر از استانبول را ببینید.

حتما بخوانید: اجاره ماشین در ترکیه – اجاره ماشین در استانبول

تئودوسیوس دو دهه بعد تصمیم گرفت که دیوارهای شهر را گسترش دهد و در قدم بعدی گیت گلدن را به دیوارهای شهر خود اضافه کرد. در طول زمان این دروازه طلایی به نماد صحنه ورود پیروزی و موفقیت امپراتوری بیزانس تبدیل شد. پس از پیروزی سلطان دوم عثمانی، هراکلیوس اولین کسی بود که پس از شکست پارس ها به این قلعه وارد شد. کنستانتین پنجم، ریحان اول و دوم کسانی بودند که در قرن هشتم و پس از پیروزی بر بلغارها توانستند وارد قلعه یدیکیوله شوند. تئوفولیس به همراه پسرش مایکل توانست بر اعراب پیروز شود و ورود شکوهمندانه ای به قلعه یدیکول داشته باشد.  مایکل هشتم یا پالئولوگوس آخرین نفری بود که ورود شکوهمندی به این قلعه تاریخی داشت و در آن زمان توانسته بود شهر را از لاتین پس بگیرد.

راه های دسترسی به قلعه تاریخی استانبول | تور ترکیه استانبول از مشهد

قلعه-یدیکوله

درست است زمانی قلعه یدیکوله یک سیاه چال محسوب می شد اما ارزش دارد که وقت تان را صرف رفتن به این قلعه بکنید. برای رسیدن به این قلعه لازم است قطار حومه شهر را سوار بشوید. قلعه یدیکوله به هفت برج نیز مشهور است، این نکته را از آن جهت گفتیم که با شنیدن این نام فکر نکنید که دوو قلعه سیاه چال در ترکیه وجود دارد. قلعه یدیکوله در منطقه سلطان احمد قرار دارد. جزئیات آدرس دقیق تر قلعه یدیکوله این است که این قلعه در ۳٫۴ مایلی بخش جنوب غربی منطقه سلطان احمد قرار گرفته است.

همکاران ما