در بام سر سبز شهر یزد گردش کنید

وقتی حرف از بام های شهرهای ایران به میان می آید، فکر می کنیم که بام یعنی بالاترین نقطه شهر. درست است؛ همانجایی که می توانید تمام مردم، کوچه های نیمه روشن و شلوغ شهر را ببینید. رنگ آرام بخشی، بام گردشگری شهر یزد را مانند بام شهر مشهد چشم نواز کرده است. بی شک شما هم با ارزان ترین پرواز داخلی مشهد یزد می توانید از این طبیعت بکر و بی نظیر در مرتفع ترین نقطه شهر یزد لذت ببرید. خیلی از افراد فکر می کنند چون آب و هوای شهر یزد گرم است، گرفتن بلیط هواپیما یزد را نادرست می دانند، اما اینطور نیست! لازم است بدانید که با خواندن ادامه مقاله متوجه خواهید شد که شهر یزد در ماه های زمستانی بهترین گزینه انتخابی برای سفر می باشد.

ارزان ترین پرواز داخلی و خارجی

بام یزد کجاست | کوهنوردی در بام گردشگری شهر یزد

افرادی که کوهنوردی را دوست دارند، پیشنهاد های طبیعت گردی را هیچ وقت رد نمی کنند. اگر جزو این دسته از افراد هستید یا این ویژگی شخصیتی هستید، برای کوهنوردی در بام سبز رنگ و گردشگری یزد کوله تان را آماده کنید. همانطور که گفتیم بام یزد در بالاترین ارتفاع این شهر قرار دارد. اگر خواسته باشیم ارتفاع دقیق بام یزد را بگوییم ارتفاع ۱۲۰۰ تا ۴۰۷۵ دقیق ترین بازه ای می باشد.

بام گردشگری شهر یزد

افرادی برای کوهنوردی در آخر هفته ها و انتهای هر ماه برنامه ریزی می کنند، بدن سالم تری نسبت به سایر افراد شهر دارند. با رفتن به بام شهر یزد، بدن شما جنب و جوش و تحرک بیشتری دارد چون در حین کوهنوردی ۹۵ درصد مویرگ ها فعال می شوند و اکسیژن و غذای مورد نیاز بدن از طریق همین مویرگ های فعال به اندام های مختلف بدن می رسد. پس کوهنوردی در ارتفاعات بام یزد را دست کم نگیرید. بام شهر یزد برخلاف بام شهر مشهد بزرگتر است؛ یعنی شهری به نام تفت بعنوان بام یزد شناخته می شود. لازم است بگوییم شهر تفت بخاطر موقعیت جغرافیایی که دارد، تعداد زیادی از آسیاب های آبی گرمسیر را در خود جا داده است. تاریخچه ی وجود آسیاب های آبی گرمسیر به ۲۰۰ سال پیش باز می گردد، از این نظر شهر تفت در ردیف با سابقه دار ترین شهر یزد قرار می گیرد. ممکن است شما هم با شنیدن واژه آسیاب آبی به این فکر بیافتید که اقتصاد آن منطقه توسط صادرات آرد فعال می باشد. درست فکر کرده اید؛ شهر تفت در استان یزد بیش از ۱۸ آسیاب آبی گرمسیر دارد که نشان می دهد مردم این شهر از این طریق امرار و معاش می کرده اند.

این مطلب را از دست ندهید: معروف ترین رستوران های یزد را بشناسید.

وقتی به بام گردشگری شهر یزد بیایید می توانید آسیاب های آبی گرمسیری را ببینید که هنوز هم به کار خود ادامه می دهند و اقتصاد مردم آنجا توسط همین آسیاب های آبی گرمسیر تامین می گردد. عمق، مساحت، شعاع تنوره و عمق آن از ویژگی ها و مشخصات آسیاب ها است؛ مثلا عمق، مساحت، شعاع  تنوره و عمق آسیاب آبی گرمسیر شهر تفت به ترتیب سه متر، ۹۵ متر مربع، دو و نیم متر شش متر می باشد. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آب این آسیاب آبی از کجا نشئت می گیرد و به چه شکل تامین می شود. آب آسیاب آبی گرمسیر از روستایی به نام صادق آباد در شهر تفت سرچشمه می گیرد و با گذر از روستای فراشاه یا اسلامیه در نهایت به اهرستان در یزد می رسد. با تمام این گفته ها این زمستان را از دست ندهید و پرواز ارزان یزد را بگیرید و دل تان را به کوهنوردی در طبیعت شهر یزد گره بزنید.

همکاران ما