فرهنگ آلمان و آداب و رسومشان را بشناسیم

آلمان کشوری مدرن و پیشرفته است که در اروپا قراردارد. مردم این کشور بسیار با نظم و پرتلاش هستند و همین مسئله باعث پیشرفت اقتصادی آن شده است. همانند تمام کشورهای دیگر، آلمان از فرهنگ و آداب و رسوم جالبی برخوردار می باشد که در ادامه ی این مطلب به آن می پردازیم.

آداب و فرهنگ آلمانی ها

  • در آلمان صرفه جویی در مصرف برق بسیار حائز اهمیت است. در شب های آلمان شما سکوت و تاریکی را بطور کامل حس می کنید.
  • آنها در تفکیک کردن زباله های خود بسیاردقیق عمل می کنند و افراد بسیار شیک و مرتب در جامعه ظاهر می شوند.
  • یکشنبه ها سروصدا ممنوع است. روز یکشنبه در ایام هفته ی آلمانی ها روز تعطیل به شمار می رود و شما هرگز نباید استراحت آنها در این روز را مختل کنید. هرکسی که از این قانون پیروی نکند باید جریمه ای تعیین شده را بپردازد.
  • آلمانی ها بسیار وقت شناس هستند و اگر در ملاقات با آنها تاخیر داشته باشید رسم ادب را زیر پا نهاده اید.
  • سعی کنید اگر به منزل دوستان آلمانی خود دعوت شده اید حتما قبل از ورود به خانه کفش هایتان را دربیاورید و از کفش های تمیزی که در اختیارتان می گذارند استفاده نمایید.
  • شغلی بامزه و جالبی در آلمان وجود دارد، به نام دودکش تمیزکن ها. این افراد به صورت قانونی وظیفه دارند که دودکش منزل شما را چک کرده و از عدم انتشار گاز مونوکسید کربن اطمینان حاصل کنند .

زبان آلمان ها

دومین زبان رسمی در اروپا بعد از انگلیسی زبان آلمانی ست که امروزه بیش از ۹۵ میلیون نفر در دنیا از این زبان برای مکالمات استفاده می کنند. زبان آلمانی کمی از لاتین و یونانی ریشه گرفته است و کشور های آلمان، اتریش، سوئیس، لوگزامبورگ، شرق بلژیک، آلزاس، جنوب دانمارک و چند کشور دیگر به این زبان سخن می گویند. همچنین باید بدانید، هر ساله یک دهم از کتاب های جهان به زبان آلمانی تالیف شده اند. فایل آموزش زبان آلمانی در ۳۰ روز را برای شما ارائه می دهیم.

جملات پر کاربرد در سفر به آلمان

فستیوال های معروف آلمان

هرساله بیش از هزاران فستیوال در شهرهای مختلف آلمان برگزار می شود که توریست های زیادی در این جشن ها شرکت می کنند. با چند فستیوال هیجانی و محبوب آلمان آشنا شویم. با ارمغان همراه باشید.

کارناوال

کارناوال

یکی از برگزارکننده های بزرگ کارناوال شهر کلن است. گروه های موسیقی، رژه ی اسب ها، پوشیدن لباس های رنگارنگ از جمله ی اتفاقاتی است که در این فستیوال دیده می شود. روز آغازین این جشن ۷روزه، ” سه شنبه ی چرب” و روز پایانی آن “چهارشنبه خاکستر” نام دارد.

جشنواره موسیقی باخ

موسیقی باخ در فرهنگ آلمان

این جشنواره ی باشکوه که اصالت خود را در فرهنگ آلمانی ها به سباستین باخ مدیون است، در شهر لایپزیگ آلمان برگزار می شود. اکثر دوستداران موسیقی از سرتاسر جهان در این فستیوال بزرگ و دوس داشتنی شرکت می کنند.

فستیوال راین در شعله

فستیوال نور راین

مردم در این جشن خارق العاده به همراه خانواده در کنار رود راین جمع می شوند و از لحظات شاد، آتش بازی های شگفت آور، قایق های بخار، نورافشانی های زیبا و رنگارنگ لذت می برند. این جشنواره ی زیبا در ماه سپتامبر و می برپا می شود.

فستیوال کدوتنبل

فستیوال کدو تنبل

هرچیزی که در این فستیوال دیده میشود اعم از غذا، نوشیدنی و حتی قایق های سواری بامزه از کدو تنبل ها تشکیل شده اند. این فستیوال خوشمزه و شاد در پاییز هرسال در شهر اشتوتگارت برگزار می شود. مردم نیز برای مسابقات هیجانی با قایق های کدویی داوطلب می شوند.

فستیوال باله

فستیوال باله در فرهنگ آلمان

رقص باله یک رقص بسیار سخت و در عین حال زیباست. مردم آلمان رقص های گوناگونی دارند اما این رقص به عنوان رقص ملی آنها شناخته شده است. این جشن به صورت مسابقه اجرا می شود و از خلاق ترین طراح های این رقص به شهر مونیخ دعوت به عمل می آید تا صحنه ای رویایی را به تماشا بکشند.

فستیوال بین المللی فیلم برلین

جشنواره فیلم برلین

یکی از معروفترین جشنواره های دنیا را به شما معرفی می کنیم، جشنواره ی فیلم برلین که هرساله در ماه فوریه برگزار می شود یکی از باشکوه ترین فستیوال های فیلم در اروپا است. در تور برلین می توانید از نزدیک با اکثر هنرمندان جهان دیدار داشته باشید و شکوه این جشن را از نزدیک به تماشا بنشینید.

فرهنگ غذایی آلمان

هر کشوری آداب غذایی خاصی دارد که در فرهنگ آلمان غذاهای سالم و غنی طرفدار زیادی دارد. آنها از گوشت خوک برای طبخ اغلب غذاهایشان استفاده می کنند.

برتکارتوفن

برکاردتوفن

یکی از پرطرفدارترین غذاها در فرهنگ آلمان سیب زمینی سرخ کرده است. برای این غذای سبک و ساده فقط باید چند سیب زمینی را آبپز کنیم و بعد آنها را در ماهی تابه ای پر از روغن و پیاز سرخ کنیم.

سائوربراتن

سوئر براتون در فرهنگ آلمان

غذایی لذیذ و معروف در فرهنگ آلمان است که با ساعت ها تحمل و صبر به دست می آید. باید گوشت ها با شعله ی کمی بپزد تا طعم واقعی خود را پیدا کنند. این غذای آلمانی را بیشتر برای مراسم خاص و دعوت های رسمی سرو می کنند.

اشنیتزل

شینتزل

غذایی سالم و خوشمزه که با تکه های برش خورده ی گوشت گوساله، آرد و تخم مرغ پوشانده شده است. این غذا مدل های طبخ متفاوتی دارد که هرکدام از آنها با موادی که بر روی گوشت قرار می گیرند طعم جدیدی را می سازند.

 گولاش

گولاش در فرهنگ غذایی آلمان

این غذای هوس برانگیز معروف در روش پخت می تواند متفاوت باشد، به گونه ای که می توان آن ها را مانند سوپ یا ورقه های نازک گوشت در فر تهیه کرد.

مالتاشن 

مالاتاشن

برحسب شایعاتی که در فرهنگ آلمان است این غذا را راهبانی درست کردند که به علت روزه گرفتن نمی توانستند گوشت بخورند. آنها گوشت را در خمیر پاستا پنهان می کردند و به دو روش آبپز و سرخ کرده تهیه میشود.

دانستنی هایی در مورد آلمان که شاید هرگز نشنیده باشید

  • نام همبرگر از شهر “هامبورگ” آلمان گرفته شده است.
  • پایتخت کشور آلمان برلین؛ ۹ برابر وسعت پاریس را دارد و تعداد پل های آن از شهر ونیز هم بیشتر است.
  • در آلمان تمام شدن سوخت اتومبیل غیر قانونی ست و باید قبل از ورود به جاده و بزرگراه ها سوخت گیری انجام شود.
  • ۱ درصد از کل جمعیت آلمان در برابر بیماری ایدز مصون هستند و این امر به ژنتیک آنها باز می گردد.
  • آلمانی ها بر این باورند که آزاد بودن یک غریزه ی بنیادی بشر است و به همین دلیل برای زندانی هایی که از زندان می گریزند مجازاتی تعیین نشده است.
  • سربازانی که در خدمت نظام آلمان هستند مجازند؛ از فرامینی که وجدان و کرامت انسانی آنها را خدشه دار می کند نافرمانی کنند!
  • باریک ترین خیابان جهان به نام “اشپریاهوف اشتراسه” با عرض ۳۱ سانتی متر در روتلینگن آلمان قرار دارد.
  • زادگاه مشهورترین دانشمند جهان، آلبرت انیشتین در آلمان است.
  • کشوری که صاحب برند است. کمپانی معروف آدیداس که موسس آن یک شخص بایرنی ست در آلمان قرار دارد.
  • درخت کریسمس دوس داشتنی که سمبل سال نو و شادی در جهان شناخته شده، سنت اصیل مردم آلمان است.

همکاران ما